Біологія 10 кл.



Повторення  матеріалу та підготовка да ЗНО
06.06.2022 (Понеділок)
Тема. Мозок, будова фукції, цікаві факти
Хід уроку
1. Перегляньте матеріали:
ВІДЕО "Усе про мозок за 13 хв."
ВІДЕО "Двомовний мозок"
ВІДЕО "Т. Чернігівська. Нащ мозок"
2.Виконайте  ВПРАВУВПРАВУ
3. Перевір себе ТЕСТИ

ПОСТЕМБРІОНАЛЬНИЙ РОЗВИТОК
03.06.2022 (П'ятниця)
Тема. Повторення теми "Біорізноманіття"
Хід уроку
1. Повторіть § 1-21
2. Перегляньте ВІДЕОУРОК


02.06.2022 (Четвер)
Тема. Практична робота. Форми розмноження організмів
Хід уроку
1. Сформулюйте мету роботи самостійно.
2. Виконайте роботу за інструктивною карткою.
3 Вправа для тих, хто здає ЗНО

01.06.2022 (Середа)
Тема. Практична робота. Періодичність росту луски риби

Хід уроку
1. Сформулюйте мету роботи самостійно.
2. Виконайте роботу за інструктивною карткою.
3 Вправа для тих, хто здає ЗНО


31.05.2022 
(Вівторок)
Тема. Практична робота. Вивчення будови яйцеклітини птаха
Хід уроку
1. Сформулюйте мету роботи.
2. Вивчіть будову яйцеклітини птаха за малюнком. Перемалюйте його в зошит.
3.Візьміть сире куряче яйце, розбийте шкарлупу, знайдіть всі елементи його будови.
4. Виконайте цікаву вправу



27.05.2022 (П'ятниця)

25-26.05.2022 (Середа-четвер)
Тема.  Повторення матеріалу, вивченого за ІІ семестр
Хід уроку
1. Повторіть § 105

24.05.2022 (Вівторок)
Тема. Трансплантація органів
Хід уроку
1. Виконайте вправу на повторення індивідуального розвитку живих організмів

2.Опрацюйте § 109, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) Відеоурок "Трансплантація тканин та органів"

б) Відео "3D принтер друкує органи для трансплантації"
2. Виконайте ТЕСТИ НаУрок 


23.05.2022 (Понеділок)
Тема. Біологічні основи процесів регенерації
Хід уроку
1. Виконайте вправу на повторення запліднення у живих організмів

2.Опрацюйте § 108, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) Відеопрезентація "Особливості регенерації"

2. Виконайте ТЕСТИ НаУрок 


20.05.2022 (П'ятниця)
Тема. Ріст і розвиток живих організмів. Регуляція розвитку
Хід уроку
1. Виконайте ВПРАВУ на повторення постембріонального розвитку людини
2. Опрацюйте §106-107складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) Відеопрезентація "Розвиток рослин"
б) Відеопрезентація "Репродукція, ріст та розвиток клітин"
в) Відеопрезентація "Розвиток тварин" 
3. Виконайте ТЕСТИ НаУрок

18-19.05.2022 (Середа-четвер)
Тема. Старіння. Теорії старіння
Хід уроку
1. Повторіть § 105
2. Опрацюйте матеріали:
б) ВІДЕО "Чи повинні ми старіти і помирати"
в) ВІДЕО " Парадокс старіння"
г)  ВІДЕО "Лікарі знайшли засіб..."
3. Виконайте ТЕСТИ НаУрок 
4. Хто  не виконав роботу в спільній ПРЕЗЕНТАЦІЇ , доробіть свої слайди (зверніть увагу, що старіння відбувається на молекулярному, клітинному та організмовому рівнях)


16-17.05.2022 (Понеділок-вівторок)
Тема.  Статеве дозрівання
Хід уроку
1. Повторіть § 105
2. Опрацюйте матеріали:
б) ВІДЕО "Розвиток та статеве дозрівання"
в) ВІДЕО    "Статеве дозрівання
г) ВІДЕО "Пубертат у хлопців"
д) ВІДЕО   "Статеве дозрівання дівчат"
3. Виконайте ТЕСТИ НаУрок  

13.05.2022 (П'ятниця)
Тема. Вікові періоди індивідуального розвитку людини 
Хід уроку
1. Виконайте вправу на повторення ембріонального розвитку людини


2.Опрацюйте § 105, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а)Відеопрезентація "Постембріональний розвиток людини"
3. Заповніть СПІЛЬНУ ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Етапи постембріонального розвитку людини"

12.05.2022 (Четвер)
Тема.   Постембріональний розвиток насінних рослин
Хід уроку

1. Опрацюйте допоміжні матеріали:

 ВІДЕО "Життєві цикли рослин"
 ВІДЕО "Насінина. Проростання насіння"
2. Виконайте ТЕСТИ НаУрок
 

11.05.2022 (Середа)
Тема.   Життєві цикли
Хід уроку

1. Опрацюйте §104складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:

 ВІДЕО "Життєві цикли рослин"
 ВІДЕО "Життєві цикли тварин"
2. Виконайте ТЕСТИ НаУрок

10.05.2022 (Вівторок)
Тема.  Етапи постембріонального розвитку  у насінних рослин
Хід уроку

1. Опрацюйте §104складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕОУРОК "Постембріональний етап розвитку"

2. Виконайте ТЕСТИ НаУрок


09.05.2022 (Понеділок)
Тема.  Постембріональний розвиток організмів
Хід уроку
1. Виконайте ВПРАВУ на повторення ембріонального розвитку організмів;
2. Опрацюйте §104складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
 ВІДЕОУРОК "Постембріональний етап розвитку"


 

Оцінки за спільні презентації (Пр.роб, особл онтогннезу, тести на відп.)

1. Віхніч К.           12, 12, 12

2. Віхніч Я.           12, 12, 12

3. Гатич                 12, 12, 12

4. Кирилов            12, ?

5. Миронова         12, ?  , 12

6. Москаленко     12, ?

7. Сварковських 12, ? ,  12

8. Федюрко Л.     12, ? ,  12

9. Федюрко О.     12, ?  , 12

10. Стеценко        ?  , ?  , 11

-А де решта ?. Якщо ближчими днями не виконаєте, буду змушена виставити 2!!!


ФІЛЬМ "Як зароджується життя"

06.05.2022 (П'ятниця)
Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми "Розмноження та розвиток"
Хід уроку
1.Повторіть §72-103;


05.05.2022 (Четвер)
Тема. Репродуктивна медицина
Хід уроку
1.Повторіть §103;
2.Перегляньте ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЮ "Регуляція розмноження людини. Можливості репродуктивної медицини"
3.Виконайте ТЕСТИ НаУрок

04.05.2022 (Середа)
Тема. Сучасні методи ембріології. Тканинна та ембрональна
 інженерія, химерні організми
Хід уроку

4. Опрацюйте §103складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕОУРОК "Особливості розвитку людини. Діагностування вад розвитку. Ембріотехнології"
б) ВІДЕОЛЕКЦІЯ "Хімеризм"
в) ВІДЕО "Люди-хімери. Хто вони?"
5. Виконайте ТЕСТИ НаУрок до 30.04.

03.05.2022 (Вівторок) 
Тема. Ембріональний розвиток у рослин та його етапи
Хід уроку
1. Повторіть §99;
2. Повторіть будову квітки ВІДЕО
3. Повторіть подвійне запліднення у рослин ВІДЕО


02.05.2022 (Понеділок)
Тема. Періодизація ембріонального розвитку людини. Вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин на розвиток зародка людини
Хід уроку
1. Опрацюйте §102;складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Емріональний розвиток людини"
б) ВІДЕО "Розвиток плоду"
в) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ " Ембріональний розвиток людини. Менструація. Вагітність."
г) ВІДЕО "Вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин на зародок людини"
2. Виконайте ТЕСТИ НаУрок

29.04.2022 (П'ятниця)
Тема. Ембріональні теорії та закони
Мета. Вивчити закон Геккеля-Мюлера і закон Бера.
Хід уроку
1. Опрацюйте §101;
2.Складіть в зошиті коротенький конспект, використовуючи наступні матеріали (в параграфі мало інформації):
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Індивідуальний розвиток"(є матеріал для повторення)
- В чому сутність законів Геккеля-Мюлера і Бера, що зображені на цьому малюнку?Відповідь запишіть в зошит.


28.04.2022 (Четвер)
Тема. Поняття про провізорні органи. Амніоти та анамнії
Хід уроку
1.Опрацюйте §101складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Ембріональний розвиток"
б) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ "Провізорні органи"
2. Виконайте ТЕСТИ НаУрок

27.04.2022 (Середа)
Тема. 1. Способи закладки мезодерми у безхребетних та хордових.
2. Гістогенез та органогенез. Поняття про стовбурові клітини.
Хід уроку
1. Повторіть §100;
2. Перемалюйте в зошит малюнок
3.Знайдіть в інтернеті пояснення і приклади, у кого з живих організмів телобластичний, а у кого ентероцельний тип закладки мезодерми
4. Перегляньте і осмисліть матеріали:
ВІДЕО "Періоди онтогенезу"
ВІДЕО "Стовбурові клітини"
5. Виконайте ТЕСТИ НаУрок 


26.04.2022 (Вівторок)
Тема. Способи гаструляції
Мета. Вивчити наступний етап онтогенезу - гаструляцію, шляхи утворення гаструли, та її будову
 Хід уроку
1. Повторіть дроблення, виконавши ТЕСТ
2. Опрацюйте §100складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕО "Гаструляція"
б) проаналізуйте і перемалюйте в зошит
Мал.1 "Будова гаструли"
Мал.2 "Способи утворення гаструли"


22.04.2022 (П'ятниця)
Тема. Поява багатоклітинного одношарового зародка - бластули. Типи бластул у хордових
Хід уроку
1.Опрацюйте §99складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ "Дроблення"

б) Перемалюйте стадії дроблення, бластулу з позначеннями в зошит
Типи бластул
Зверніть увагу на те, що бластула у людини називається БЛАСТОЦИСТА, а в одній із стадій дроблення утворюється  МОРУЛА (стадія 16 клітин)
Запам'ятайте! Дроблення у людини: ПОВНЕ, НЕРІВНОМІРНЕ, АСИНХРОННЕ
(поясніть, як це?)


21.04.2022 (Четвер)
Тема. Етапи індивідуального розвитку у багатоклітинних організмів
Хід уроку
1.Опрацюйте §98, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕО "Онтогенез у багатоклітинних організмів"
2. Знайдіть інформацію про різну тривалість онтогенезу у живих організмів. Інформацію розмістіть в спільній ПРЕЗЕНТАЦІЇ (приклади не з підручника).

РЕПРОДУКЦІЯ
20.04.2022 (Середа)
Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми "Репродукція"
1. Повторіть тему "Репродукція"
2.Виконайте завдання:

19.04.2022 (Вівторок)
Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми "Репродукція"
Хід уроку
1. Повторіть тему "Репродукція"
2.Виконайте завдання:
3. Складіть 2 теста на відповідність в спільній ПРЕЗЕНТАЦІЇ на тему "Репродукція"

   
18.04.2022 (Понеділок)
Тема. Практична робота. Особливості розмноження у різних груп живих організмів (тварин, рослин, грибів, бактерій)
Хід уроку
1. Зайдіть в спільну ПРЕЗЕНТАЦІЮ і заповніть свої слайди


15.04.2022 (П'ятниця)
Тема. Механізми визначення статі. Стать і гендер у людини.
Мета. Вивчити  механізми визначення статі у різних груп живих організмів, з'ясувати поняття гермафродитизм та його види, стать і гендер. 
Хід уроку
1. Опрацюйте §97; складіть опорний конспект, використовуючи наступні матеріали:
ВІДЕО "Генетика статі"
ВІДЕО "Гермафродитизм у людей"
ВІДЕО "Стать і гендер"
2.Виконайте ТЕСТИ 1 і ТЕСТИ 2


14.04.2022 (Четвер)
Тема. Етапи запліднення людини.
Мета. Вивчити причини порушення запліднення, ЕКО (екстракорпоральне запліднення), методи контрацепції; 
Хід уроку
 1. Опрацюйте §96; складіть опорний конспект, використовуючи наступні матеріали:
ВІДЕО "Менструальний цикл" (повторіть і зверніть увагу на те, в якій фазі менструального циклу відбувається запліднення)
ВІДЕО "Запліднення у людини"
ВІДЕО "ЕКО"
ВІДЕО "Методи контрацепції"
2.Виконайте ТЕСТИ 1 і ТЕСТИ 2
3.*Коли з'явилась перша "людина з пробірки"?
 
13.04.2021 (Середа)
Тема. Особливі форми розмноження. Партеногенез. Апоміксис. Неотенія. Педогенез.
Хід уроку
1. Опрацюйте § 95, складіть опорний конспект;
2. Виконайте ТЕСТИ "Особливі форми розмноження"


12.04.2022 (Вівторок)
Тема. Запліднення: його форми, етапи, значення. Запліднення у нижчих і вищих спорових рослин. Подвійне запліднення у покритонасінних рослин. Зовнішнє і внутрішнє запліднення у тварин.
Хід уроку
1.Опрацюйте § 94, складіть опорний конспект, використовуючи наступні матеріали: 
2. ВІДЕО "Запліднення у рослин і тварин"
3.Проаналізуйте і замалюйте в зошиті малюнок "Подвійне запліднення у покритонасінних рослин"

3. Виконайте ТЕСТИ 1 і ТЕСТИ 2


11.04.2022 (Понеділок)
Тема. Еволюція статевого розмноження.
Мета. Вивчити еволюцію статевого розмноження
Хід уроку
1. Повторіть фази гаметогенезу, виконавши ВПРАВУ;
2. Опрацюйте § 93, складіть опорний конспект;
3. Перегляньте ВІДЕО
4. Виконайте ТЕСТИ 


08.04.2021(п'ятниця)
Тема. Гаметогенез у рослин, грибів і тварин. Статеві залози. Гаметогенез у людини.
Мета. Вивчити процес гаметогенез та його особливості у різних груп живих організмів. 
Хід уроку
1.Опрацюйте § 91-92, складіть опорний конспект, використовуючи наступні матеріали: 
ВІДЕО "Гаметогенез у рослин"
ВІДЕО "Гаметогенез у хребетних"
Презентація "Статеві клітини. Гаметогенез у людини"
ВІДЕО "Репродуктивна система"
Презентація "Мейоз. Гаметогенез"(повторення мейозу, який лежить в основі гаметогенезу)
(Всі схеми і таблиці, які є в презентаціях замальовуйте в зошит!) і цю схему теж. Зверніть увагу на відмінність овогенезу і сперматогенезу!



07.04.2021(четвер) 
Тема. Статеве розмноження і статевий процес.
Поняття. Стать, статевий процес, Статеве розмноження, статеві клітини (гамети), ізогамія, анізогамія, оогамія, поліембріонія, копуляція, кон'югація.
Хід уроку
1.Опрацюйте § 90, складіть опорний конспект; 
2.Зрозуміти тему допоможе 
ВІДЕО "Статевий процес"
3.При складанні опорного конспекту вам допоможе ПРЕЗЕНТАЦІЯ
4.Перевірити себе можна, виконавши ТЕСТИ  

06.04.2021(середа)
Тема. Використання вегетативного розмноження рослин та грибів у агрокультурі.
Мета. Усвідомити, де в житті можна використати вегетативне розмноження.
Хід уроку
1.Опрацюйте § 89, складіть опорний конспект 
2.При складанні опорного конспекту вам допоможе ПРЕЗЕНТАЦІЯ
3. Перегляньте ВІДЕОУРОК, щоб краще розібратися в темі.
4.Тренувальні тести
5.Виконайте ТЕСТ 
6.***Зніміть коротеньке відео до 3 хв., (щоб можна було відправити на електронну пошту  
sv.18071974@gmail.com до 10.04.), як ви використовуєте вегетативне розмноження в житті.

05.04.2022 (вівторок)
Тема. Нестатеве розмноження організмів.
Мета. Вивчити нестатеве розмноження організмів, його форми і значення.
Хід уроку
1.Опрацюйте § 88, складіть опорний конспект 
2. Перегляньте:
ВІДЕО "Автостопом по біології"
3. Перевірте, як ви засвоїли тему, виконавши ЗАВДАННЯ (обов'язково)


04.04.2022 (понеділок)
Тема. Репродукція організмів. Форми розмноження організмів.
Мета. Вивчити форми розмноження організмів.
Хід уроку
1.Прочитайте § 87, складіть опорний конспект
2. Краще розібратися в темі вам допоможе відеопрезентація
3. Д/з. Опорна схема по § 87,??? усно с.183,


01.04.2022 (п'ятниця) 
Тема. Клітинні технології в біології та медицині.
Хід уроку
1. Прочитайте §86, складіть опорний конспект
2.Перегляньте ВІДЕО "Новітні методи застосування стовбурових клітин і біоінженерних технологій у регенеративній медицині"
3. ВІДЕО  "Клонування"

31.03.2022 (четвер) 
Тема.  Теорії старіння.
Хід уроку
1.Повторіть § 85 
2.* Що таке ліміт Хейфліка (письмово в зошиті)
3. Зайдіть в спільну ПРЕЗЕНТАЦІЮ і заповніть свій слайд

30.03.2022 (середа) 
Тема. Прямий поділ - амітоз. Значення. Старіння і загибель клітин. Апоптоз, некроз.
Хід уроку
- Чому живі істоти старіють, а потім помирають?
- Щоб відповісти на питання подивіться ВІДЕО
1.Прочитайте § 85, складіть опорний конспект, зверніть увагу на те, чим відрізняються апоптоз і некроз
2. Складіть таблицю "Порівняльна характеристика апоптозу і некрозу"
3.Виконайте ТЕСТИ

29.03.2022 (вівторок) 
Тема. Порушення мейозу. Біологічне значення мейозу у тварин та рослин.
Хід уроку
1.Виконайте  ТЕСТ 
2.Прочитайте §84, складіть опорний конспект.


28.03.2022 (понеділок)
Тема. Непрямий поділ - мейоз. Фази мейозу. Кросинговер.
Хід уроку
1. Прочитайте §83, складіть опорний конспект, використовуючи:
2. ВІДЕО "Автостопом по біології"
    ВІДЕО "Мейоз"
Зверніть увагу на те, що таке кон'югація і кросинговер, в якій фазі відбуваються ці процеси, яка їхня роль. Замалюйте ці процеси в зошиті.
3.Закріпити отриманий матеріал ви зможете в ігровій формі.
ВПРАВА 1,       ВПРАВА 2,      ВПРАВА 3
4. Перевірити свої знання вам допоможе ТЕСТ

25.03.2022 (п'ятниця)
Тема. Мітоз (каріокінез). Фази мітозу, їх тривалість та біологічне значення. Структурні зміни хроматину на різних етапах мітотичного циклу клітин. Морфологічна будова метафазної хромосоми.
Хід уроку
 
23-24.03.2022 (середа-четвер)
Тема. 1. Життєвий цикл клітин. Інтерфаза.Структурна організація інтерфазного хроматину. 
2. Мітоз. Фази мітозу, їх тривалість та біологічне значення.
Хід уроку
1.Повторіть будову хромосоми:

 2. Прочитайте  §78-81, випишіть, що теке клітинний цикл, намалюйте в зошиті схему життєвого ціклу с.166

3. Зрозуміти тему вам допоможе

ВІДЕО "Клітинний цикл. Мітоз"

ВІДЕО"Клітинний цикл. Мітоз" 

ВІДЕО "Мітоз"

4. Складіть опорний констект за §78-81

5. Виконайте вправи:

ВПР1ВПР2ВПР3ВПР4ВПР5

6. Виконайте ТЕСТИ


22.03.2022 (вівторок) 
Тема.  Репродукція прокаріотичних і еукаріотичних клітин.
Хід уроку

1. Прочитайте §77-78, складіть опорний конспект
2.Перегляньте ВІДЕО
3. Виконайте ТЕСТИ

21.03.2022

Тема Поняття про віроїди і пріони. Значення їх в природі і житті людини.

Хід уроку

1. Опрацюйте §76, складіть опорний конспект, користуючись матеріалами:

ВІДЕО "Віруси, пріони та віроїди"

ВІДЕО "Пріони та віроїди"

3.Виконайте ТЕСТИ 


17.03.2022

Тема. Загальна характеристика інфекційного процесу. 

Хід уроку

1.Прочитайте §75 та зайдіть за посиланням на Дистанційний урок і пройдіть його


16.03.2022

Тема. Віруси в системі органічного світу. Особливості будови і процесів життєдіяльності.

Хід уроку

1. Прочитати §72-74, скласти опорний конспект, користуючись матеріалами:

ПРЕЗЕНТАЦІЯ за §72,73,74

ВІДЕО "Неклітинні форми життя. Віруси"

ВІДЕО "Будова та життєдіяльність вірусів"

2. Виконай вправи на закріплення:

ВПР1ВПР2ВПР3ВПР4

3. Виконай ТЕСТИ


Спадковість і мінливість.

15.03.2022

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

Виконати до 18.03.2022

(Допускається декілька спроб)


14.03.2022

Тема. Спадкові хвороби, їх вивлення (генетичне обстеження, пренатальна діагностика) та профілактика (медико-генетичне консультування).

Хід уроку

1. Прочитати §71, складіть кооткий конспект, використовуючи матеріали:

2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Спадкові хвороби"

3. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Діагностика спадкових хвороб"

4. ВІДЕО і ВІДЕО "Спадкові хвороби та їх діагностика"

5. Виконайте ТЕСТИ



22.02.2022

Тема. Складання родоводів.

Хід уроку

1. Прочитати §70;

2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Медична генетика"

3. Взначте тип успадкування ознаки:

А) Брахідактилія або короткопалість



Б) Альбінізм



В) Темне забарвлення емалі 

Г) Гемофілія


Г) Гіпертрихоз

Д) Атрофія зорового нерва Лебера


3. Складіть родоводи і визначіть тип успадкування ознаки

Задача 1. Пробанд має білу прядку волосся над лобом. Брат пробанда без прядки. По лінії батька пробанда аномалії не відмічені. Матір пробанда з білою прядкою. Вона має трьох сестер. Дві сестри з прядкою, одна без прядки. У однієї з тіток пробанда з боку матері син з прядкою і дочка без прядки, у іншої – син і дочка з прядкою та дочка без прядки. Третя тітка пробанда з боку матері без прядки має двох синів і одну дочку без прядки. Дід пробанда по лінії матері і двоє його братів мали білу прядку, а ще двоє - без прядки. Прадід і прапрадід також мали білу прядку над лобом. Визначити ймовірність народження дітей з білою прядкою над лобом у випадку, якщо пробанд вступить у шлюб зі своєю двоюрідною сестрою, яка має таку прядку.

Задача 2. Пробанд – здорова жінка. Її сестра також здорова, а два брати хворі на дальтонізм. Матір і батько пробанда здорові. Чотирі сестри матері пробанда здорові, чоловіки їх також здорові. Про двоюрідних сибсів з боку матері пробанда відомо, що в одній сім’ї є один хворий брат, а дві сестри і брат здорові. У двох інших сім’ях є по одному хворому брату і по одній хворій сестрі; у четвертій сім’ї – одна здорова сестра. Бабуся пробанда з боку матері здорова, дід був хворим на дальтонізм. З боку батька пробанда не відмічено хворих на дальтонізм. Скласти родовід. Визначити ймовірність народження у пробанда хворих на дальтонізм дітей за умови, якщо вона вийде заміж за здорового чоловіка.


18.02.2022

Тема. Складання родоводів.

Хід уроку

1. Прочитати §70;

Задача на повторення:

Жінка з нормальним зором, батько якої був дальтоніком, одружилась з чоловіком, що має гіпертріхоз вушних раковин і нормальний зір. Яка ймовірність народження в них сина, що матиме ці аномалії?

2. ВІДЕО "Методи генетичних досліджень"

    ВІДЕО "Типи успадкування ознак"

3. Складіть родовід визначіть тип успадкування ознаки:

Задача №1Пробанд – хлопчик, який добре володіє правою рукою. Брати й сестри його – шульги. Мати про банда – право рука, а батько – шульга. Бабуся про банда з боку матері – праворука, а дід – шульга. Праворукий брат матері про банда (дядько) одружився з право рукою жінкою, але в них народились дві дівчинки – шульги. Складіть родовід сім’ї і встановіть характер успадкування ознаки та генотипи всіх членів родоводу.

Задача №2. Пробанд – глухоніма дівчинка. Її  брат, мати й батько – здорові. З боку батька тітка й дід здорові, а бабуся – глухоніма. У матері пробанда є глухонімий брат та здорові брат і сестра. Складіть родовід і визначте тип успадкування ознаки й генотипи членів родоводу.

Задача 3. У родині народилась блакитноока темноволоса дитина, яка схожа за цими ознаками на батька. Мати дитини має карі очі та темне волосся, бабушка за материнською лінією – блакитні очі та темне волосся, дід - карі очі та світле волосся, а бабушка та дід за батьківською лінією – карі очі та темне волосся. Складіть родовід цієї родини , та визначте: а) які генотипи всіх членів родини; б) яка вірогідність народження в родині блакитноокої світловолосої дитини?

Задача 4Пробанд страждає сутінковою сліпотою. Його два брати також хворі. По лінії батька пробанда осіб, що страждають сутінковою сліпотою, не було. Матір пробанда хвора. Дві сестри і два брати матері пробанда здорові. Вони мають лише здорових дітей. По материнській лінії відомо, що її бабуся хвора, усі її діти здорові, сестра бабусі хвора, а брат здоровий; прадід (батько бабусі) страждає сутінковою сліпотою, сестра і брат прадіда були хворими; прапрадід хворий, його брат, що має хвору дочку і двох хворих синів, також хворий. Жінка пробанда, її батьки та родичі здорові. Скласти родовід. Визначити ймовірність народження хворих дітей у сім’ї пробанда.


17.02.2021

Тема. Практична робота. Вивчення мінливості рослин. Поняття норми реакції, варіаційного ряду, варіаційної кривої.

                               Хід уроку

1. Повторіть §67;

2. Виконайте практичну роботу і зошиті.

3. Виконайте цікави вправи: ВПРАВАВПРАВА, ВПРАВА, ВПРАВА, ВПРАВА, ВПРАВА, ВПРАВА

16.02.2021

Тема. Модифікаційна мінливість. Поняття норми реакції, варіаційного ряду, варіаційної кривої.

                               Хід уроку

1.ЗНО хвилинка:

Прочитайте текст і виконайте завдання 11-13.

11. Еритроцити крові людини, що містять гемоглобін А, мають характерну форму (рис. 1). Серпоподібно-клітинна анемія – генетичне захворювання, пов’язане зі зміною структури гемоглобіну А. Мутація призводить до утворення аномального гемоглобіну S, який зумовлює серпоподібну форму еритроцитів (рис. 2) і швидке руйнування їх.

У гемоглобіні А ділянка β-ланцюга складається із залишків таких амінокислот: вал-гіс-лей-тре-про-глу-глу-ліз. У хворого на серпоподібно-клітинну анемію ця ділянка має таку послідовність амінокислот: 

вал-гіс-лей-тре-про-вал-глу-ліз.

Перетворення гемоглобіну А на аномальну форму S може призводити до

Азменшення надходження до організму кисню
Бзбільшення кількості гемоглобіну в еритроцитах
Взбільшення вмісту глюкози в крові

Гзменшення кількості антитіл у кро




12. Укажіть можливий варіант триплета ДНК, який утворюється внаслідок мутації, що призводить до появи гемоглобіну S.

ТАБЛИЦЯ ГЕНЕТИЧНОГО КОДУ

Примітка. У таблиці наведено триплети РНК. Щоб визначити певний триплет, розпочинати потрібно від центру таблиці, позначеного цифрою 

1. Перший нуклеотид триплета вибираємо із внутрішнього кола таблиці, другий - із другого кола, третій - із третього кола. У четвертому колі вказано скорочену назву кодованих амінокислот, старт- або стоп-кодон.

АЦАТ
БЦТТ
ВГАА

ГГУА





13. Мутація, що призводить до появи гемоглобіну S, може бути зумовлена заміною

Апершого нуклеотиду
Бдругого нуклеотиду
Впершого й другого нуклеотидів
Гпершого й третього нуклеотид



2. Прочитайте §67;

3. Перегляньте матеріали:

ВІДЕО "Модифікаційна мінливість"

ВІДЕО "Модифікаційна мінливість"

ВІДЕО "Порівняння форм мінливості"

4. Виконайте ТЕСТИ



15.02.2021

Тема. Практична робота. Розв'язання типових задач з визначенням мутацій.

                               Хід уроку

1. Повторіть §66;

2. Виконайте практичну роботу за інструктивною карткою на подвійному листку

3. Заповніть таблицю:

Вид

Диплоїдний набір хромосом

Гаплоїдний набір хромосом

Нулесомія

Моносомія

Трисомія

Поліплоїдія

Людина

 

 

 

 

 

 

Горила

46

 

 

 

 

 

Кішка

38

 

 

 

 

 

Кінь

64

 

 

 

 

 

Папороть

1200

 

 

 

 

 

Жито

14

 

 

 

 

 



14.02.2021

Тема. Мутагенні чинники. Значення мутацій.

Хід уроку

1. Повторіть §66;

2. Перегляньте ПРЕЗЕНТАЦІЮ

3.Виконайте вправа1вправа2вправа3

4. Виконайте завдання:

Задачі на визначення типу мутацій

Задача № 1   Відомо, що алкалоїд колхіцин руйнує веретено поділу і тим самим може спричинити поліплоїдію. На клітини диплоїдної капусти (2n=18) подіяли колхіцином. З цих клітин виростили рослину, яку схрестили з неполіплоїдною вихідною формою. Скільки хромосом матиме гібрид?

Задача № 2   Визначте тип мутації, за якої змінюється кількість генів в організмі.

Задача № 3  У людини відомі каріотипи з 69 і 92 хромосомами. Визначте, які мутації мають місце в цих випадках.

Задача № 4    Як можна пояснити появу білої ворони (альбіноса) серед сірих ворон, якщо ген, що забарвлення синтезує темний пігмент меланін, зазнав порушення первинної структури шляхом заміни однієї амінокислоти іншою?

Задача №5   Визначте тип мутації, за якої відбувається подвоєння сегмента хромосоми.

Задача № 6    Визначте тип мутації, за якої має місце втрата сегмента хромосоми.

Задача № 7      У послідовності нуклеотидів —

ЦЦЦ—ГГТ—АЦЦ—ЦЦЦ—ГГГ — відбулася така мутація: ЦЦЦ—ЦЦА—ТГГ—ЦЦЦ—ГГГ. Визначте вид мутації.

Задача № 8   Визначте тип мутації, за якої відбувається поворот хромосомного сегмента на 180°.


10.02.2022

Тема. Мінливість ознак та її типи. Спадкова та неспадкова мінливість. Мінливість бактерій та вірусів. Мутації. Їх типи і властивості.

Хід уроку

1. Опрацюйте §65-66;

2. Перегляньте матеріали:

ВІДЕОВІДЕО "Мінливість"

ВІДЕОВІДЕО "Мутації"



Спадковість і мінливість. Зчеплене успадкування.

08.02.2022 

Тема.  Генотип як цілісна система. 

Хід уроку

1. Повторіть §63, 64; 

2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "ЗНО генетика"

3. ВІДЕО "Генотип як цілісна система"

04.02.2022 

Тема. Взаємозв'язок між генотипом і фенотипом. 

Хід уроку

1. Повторіть §63, 64; 

2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Перевір себе"

3. ВІДЕО "Цікаві факти з генетики"

4. ВІДЕО "Цікаві факти про ДНК"

03.02.2022 

Тема. Розв'язування типових задач з генетики. 

Хід уроку

1. Повторіть §63, 64; 

2. ВІДЕО "Альбінізм", ВІДЕО "Альбінізм", ВІДЕО "Альбінізм", ВІДЕО "Фенілкетонурія"


02.02.2022 

Тема. Розв'язування типових задач з генетики. 

Хід уроку

1. Повторіть §63, 64; 

2. ВІДЕО "Гемофілія", ВІДЕО "Дальтонізм"

3.Розв'яжіть задачі:

1. Дочка гемофіліка виходить заміж за сина іншого гемофіліка, причому наречений і наречена не хворіють на гемофілію. Визначте ймовірність народження хворої дитини.

2. Чоловік-дальтонік одружується із жінкою з нормальним зором, батько якої був дальтоніком. Яким буде зір у їхніх дітей? 

3. Надмірна волосатість (гіпертрихоз) вушних раковин визначається рецесивним геном, локалізованим в У хромосомі. Яка ймовірність народження дитини з такою аномалією, якщо цю ознаку має батько?

4. Батько дівчини хворіє на гемофілію, а мати здорова і походить із сім’ї, де ніхто не хворів на гемофілію. Дівчина вийшла заміж за здорового юнака. Що можна сказати про їхніх майбутніх дітей?

5. Здорова жінка, брат якої хворіє на гемофілію, вийшла заміж за здорового чоловіка. У них народилася дитина, хвора на гемофілію. Яка ймовірність того, що і друга дитина буде гемофіліком?

6. Яких дітей слід чекати в шлюбі чоловіка-гемофіліка з жінкою, яка є носієм гена гемофілії?

7. Чоловік із блакитними очима і нормальним зором, батьки якого мали сірі очі й нормальний зір, одружився із жінкою, що мала нормальний зір і сірі очі. Батьки жінки мали сірі очі й нормальний зір, а блакитноокий брат був дальтоніком. Від цього шлюбу народилась дівчинка із сірими очима і нормальним зором та двоє блакитнооких хлопчиків, один з яких був дальтоніком. Визначте генотипи згаданих осіб.

8. У людини альбінізм зумовлений аутосомним рецесивним геном (а). Ангідротична ектодермальна дисплазія передається як рецесивна ознака, зчеплена з Х-хромосомою. У подружньої пари, нормальної за обома ознаками, народився син з обома аномаліями.

1. Яка вірогідність того, що їхньою другою дитиною буде дівчинка, нормальна за обома ознаками?

2. Яка вірогідність того, що наступною дитиною буде нормальний син?

9. Ген забарвлення очей у мухи дрозофіли міститься в Х-хромосомі. Ген червоних (нормальних) очей (W) домінує над геном білих (w). Визначте фенотип і генотип гібридів F,, якщо схрестили білооку самку із червонооким самцем?

10. Батько й мати здорові, а дитина хворіє на гемофілію. Яка стать у дитини? Відповідь: чоловіча. 

11. Які діти можуть народитися від шлюбу гемофіліка з жінкою-дальтоніком, яка не є носієм алеля гемофілії?

12. Яка ймовірність народження хлопчиків або дівчаток у сім’ї, де мати — носій рецесивного, зчепленого зі статтю летального алеля, що викликає загибель ембріона?

13. У людини рецесивний алель гемофілії (h) и рецесивний алель дальтонізму (d) містяться в Х хромосомі на відстані 9,8 морганід. Які типи гамет і в якому процентному співвідношенні утворюють особини:

14. У курей зчеплений зі статтю ( Z хромосомою) ген А в рецесивному стані має летальну дію. Яка частина потомства загине, якщо схрестити курку з гетерозиготним півнем? 


28.01.2022 

Тема. Успадкування, зчеплене зі статтю.

Хід уроку

1. Повторіть §63; 

2. Виконайте завдання 1, 2, 3 на с.133 письмово: 


27.01.2022 

Тема. Генетика статі. Генетичні основи визначення статі у різних груп організмів.

Хід уроку

1. Опрацюйте §63; складіть опорний конспект

2. Перегляньте матеріали:

ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Генетика статі.10 min schools"

ВІДЕО "Генетика статі.10 min schools"

ВІДЕО "Генетика статі. Т.Ч."

3. Розв'яжіть задачі: 

Задача 1. Чоловік, хворий на гемофілію, взяв шлюб із жінкою, батько якої був гемофіліком. Установіть імовірність народження в цій родині хворих на гемофілію дітей.

Задача 2. Ген забарвлення очей у мухи дрозофіли міститься в Х-хромосомі. Ген червоних (нормальних) очей (W) домінує над геном білих (w). Визначте фенотип і генотип гібридів F1якщо схрестили білооку самку із червонооким самцем?



26.01.2022

Тема. Хромосомна теорія спадковості. Зчеплене успадкування.Кросинговер. Групи зчеплення генів. Генетичні карти хромосом.

Хід уроку

1. Опрацюйте §62; складіть опорний конспект

2. Перегляньте відео:

ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Хромосомна теорія"

ВІДЕО "Зчеплення генів. Хромосомна теорія"

Приклад задач:

Чоловік отримав від матері хромосому з генами А і В, від батька — з генами а і b, причому ці гени успадковуються зчеплено. Його жінка — рецесивна гомозигота. Яка ймовірність того, що їхня дитина буде рецесивною за обома генами, якщо відстань між генами 8 морганід?

 Розв'язання.

 Генотип чоловіка — AаВв,його жінки — aabb. Індивід з генотипом AаВв утворює гамети АВ, аb, Аb, аВ. Кількість кросоверних гамет Аb і аВ відповідає відстані між генами, тобто 8%. Кількість некросоверних гамет АВ і аb — 92%. Звідси кількість гамет кожного типу: АВ — 46%, аb — 46%, Аb — 4%, 52 аВ — 4%. Дитина буде рецесивною за обома генами при злитті гамет аb і аb, ймовірність чого становить 46%.

3. Розв'яжіть задачу: 

Задача 1. У кукурудзи буває забарвлений ендосперм (A) і незабарвлений (а), гладкі зерна (В) і зморшкуваті (b). Гени, що визначають ці ознаки, успадковуються у зчепленому стані, частота кросинговеру — 3,6%. Визначте потомство від схрещування: АаВв X aавв


25.01.2022

Контрольна робота. wizer.me

В кінці роботи не забудьте її зберегти та відправити. Виконати сьогодні до 19.00


Спадковість і мінливість. Генетика як наука.

21.01.2022

Тема. Взаємодія неалельних генів.

Хід уроку

1. Повторіть §61, 64. Складіть опорний конспект за відео: ПРЕЗЕНТАЦІЯ тести

2. ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Взаємодія неалельних генів" 

ВІДЕО "Взаємодія неалельних генів", ВІДЕО "Взаємодія генів"

3.Виконайте  ТЕСТИ 

4. Розв'яжіть задачі та визначіть вид неалельної взаємодії генів:

1. Визначте колір шерсті коней за генотипом: а) ііВв, б) іівв, в) Іівв, г) ііВВ, д) ІІВв, де ген В - чорне забарвлення, в - коричневе та і - інгібує забарвлення.

2. Чи може в сім'ї мулатів народитися білошкіра дитина, чорношкіра та мулат? Яку частку становитиме кожний тип дітей? Генотими батьків АаВв, гени А і В - темна шкіра, а і в - біла шкіра.

3. У запашного горошку колір квітки може бути пурпурним аба білим. Пурпурний колір зумовлений взаємодією двох генів А і В. При наявності одного з них червоний пігмент не утворюється і рослини мають білі квітки. Визначте колір квіток у рослин з генотипом а) Аавв, б) ааВВ, в) АаВв, г) аавв.

 

20.01.2022

Тема. Розв'язування  задач на визначення груп крові і резус-фактору.

Хід уроку

1. Повторіть §61, перегляньте ще раз відео 

Ре́зус-фа́ктор  — це глікопротеїн (білок), який лежить на поверхні еритроцитів (червоних кров'яних тілець). Якщо він наявний в еритроцитах, то це позитивний резус-фактор (позначається Rh + і є домінантним, генотип гомозиготи по цьому гену -   Rh + Rh +, гетерозиготний -  Rh +rh- ); якщо ні, то - негативний резус-фактор (позначається rh-, генотип гомозиготи по цьому гену -   rh-rh- )

2. Розв'яжіть задачі: 

Задача 1. У резус-позитивних батьків народилася резус- негативна дитина. Чи може таке бути, якщо так, то при яких умовах? (Схема схрещування)

Задача 2. Жінка, що має резус-позитивну кров II групи, батько якої мав резус-негативну кров І групи, вийшла заміж за чоловіка, який має резус-негативну кров І групи. Яка ймовірність народження в цій сім’ї дитини, яка успадкує обидві ознаки батька?

*Задача 3.  Чоловік, який має резус-негативну кров IV групи, одружився із жінкою, що має резус-позитивну кров III групи. У батька жінки була резус-негативна кров І групи. У сім’ї народилося двоє дітей: резус-негативна з III групою крові та резус-позитивна з І групою крові. Судово-медична експертиза встановила, що одна дитина із двох — позашлюбна. За якою ознакою можна виключити батьківство чоловіка?


19.01.2022

Тема. Взаємодія алельних генів.

Хід уроку

1. Повторіть §61, 64. Складіть опорний конспект за відео:

2. ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Взаємодія алельних генів" 

ВІДЕО "Взаємодія алельних генів"

2. Розв'яжіть задачі і визначіть тип взаємодії алельних генів: 

 1. Ротики садові з широким листям, схрещуючись між собою, завжди дають рослини із широким листям, а рослини з вузьким листям — потомство лише з вузьким листям. Унаслідок схрещування широколистої рослини з вузьколистою виникає рослина з листям проміжної ширини. Яким буде потомство від схрещування двох рослин з листям проміжної ширини?

2. Кохинурових норок (світле забарвлення із чорним хрестом на спині) одержують унаслідок схрещування білих норок з темними. Схрещування між собою білих норок дає біле потомство, а схрещування між собою темних норок — темне. Яке потомство отримаємо, схрещуючи кохинурових норок між собою? Яке потомство отримаємо від схрещування кохинурових норок з білими?

3. В одного з батьків II група крові, у другого — III група. Установіть генотипи батьків, якщо в них народилось шестеро дітей з такими групами крові: а) в усіх — IV група; б) у трьох — IV і у трьох — III група; в) у половини — IV, у другої половини — II група; г) двоє з IV, двоє з III і двоє з І групою крові.

4. Групи крові системи АBО залежать від трьох алелей гена І, що позначені символами IA, ІB, I°. Визначте генотипи батьків, якщо в їхніх дітей є всі чотири групи крові.

18.01.2021

Тема. Закономірності успадкування, встановлені  Г. Менделем.

Хід уроку

1. Прочитайте §60; випишіть ІІІ закони Менделя 

2. Для кращого розуміння подивіться:

ВІДЕО "Закони Менделя"

ВІДЕО "Розв'язування типових задач"

3. Задачі

 1. У гороху гладенька форма насіння домінує над зморшкуватою, а високорослість— над низькорослістю. Обидві ознаки успадковуються незалежно. Схрестили дві гомозиготні рослини: високу зі зморшкуватим насінням і низькорослу — із гладеньким. Надалі гібриди розмножувались самозапиленням. У F2 одержали 1760 рослин. Визначте серед них імовірну кількість високих рослин із гладеньким насінням.

2.  Плоди в томатів бувають червоними й жовтими, гладенькими й пухнастими. Ген червоного забарвлення — домінантний, ген пухнастості — рецесивний. Обидві пари містяться в різних хромосомах. Із зібраного в господарстві врожаю томатів виявилося 36 т гладеньких червоних і 12 т червоних пухнастих плодів. Скільки тонн жовтих пухнастих плодів томатів зібрали, якщо вихідний матеріал був гетерозиготним за обома ознаками?



17.01.2021

Тема. Закономірності успадкування, встановлені  Г. Менделем. Закон чистоти гамет. Їх цитологічні основи.

Хід уроку

1. Прочитайте §60; випишіть І і ІІ закони Менделя і закон чистоти гамет і вивчить їх.

2. Для кращого розуміння подивіться:

ВІДЕО "Закони Менделя"

ВІДЕО "Розв'язування типових задач 2"

3. Задачі

Задача №1 У великої рогатої худоби ген комолості (безрогості) домінує над геном рога тості. Яке потомство можна отримати від схрещування:

1)    Гомозиготного комолого бика з рогатою коровою

2)    Гетерозиготного комолого бика з рогатою коровою?

3)    Гетерозиготних комолих бика і корови?


 Задача №2Фокстер’єри, гомозиготні за рецесивним алелем певного гена, сліпі від народження. Пара плідників з нормальним генотипом дала 7 цуценят, з яких 5 мали нормальний фенотип, а 2 виявилися сліпими. Встановіть генотипи батьків та їх нащадків.


Задача №3 У курей породи віандот трояндо подібну форму гребеня визначає домінантний алель, а просту – рецесивний. При схрещуванні курей з простою формую гребня всі нащадки її успадковують , а серед нащадків курей з трояндоподібною формою були особини з обома типами гребінів. Яке схрещування має здійснити фермер, який бажає отримати курей виключно з трояндоподібною формою гребня?

4. Д/з. Розв'яжіть задачі

Задача 1. У дрозофіли сірий колір тіла — домінантна ознака, чорний колір — рецесивна. При схрещуванні сірих і чорних мух половина потомства має сіре тіло, половина — чорне. Визначте генотипи батьків. 

Задача 2.Альбінізм — рецесивна ознака. В сім'ї, де один із батьків — альбінос, а інший — нормальний, народилися близнюки, один з яких був альбіносом. Яка ймовірність народження наступної дитини альбіносом?



12.01.2022

Тема. Генетична термінологія та символіка. Гібридологічний метод. Типи схрещувань.

Хід уроку

1. Прочитайте §59; випишіть і вивчить термінологію і символіку


12.01.2022

Тема. Генетика - наука про закономірності успадкування ознак, їх мінливість. Методи генетичних досліджень

Хід уроку

1. Прочитайте §58; складіть опорний конспект

2. Перегляньте

ВІДЕО "Генетика як наука" 

ВІДЕО "Методи генетичних досліджень"

ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Методи генетичних досліджень"

-

11.01.2022

Тема. Сучасні уявлення про структуру гена.

Хід уроку

1. Перевір себе ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Задачі з молекулярної біології"

2. Повторіть властивості генетичного коду (Див. зошит або ВІДЕО)

3. Прочитайте §57; перегляньте ВІДЕО1, ВІДЕО2 і КОНСПЕКТ заповніть таблицю:

Порівняльна характеристика геному прокаріот і еукаріот (малюнки генів під таблицею)

Ознаки для порівняння

ПРОКАРІОТИ

ЕУКАРІОТИ

Місце розташування генів геному

 

 

Будова генів

 

 

Наявність некодуючих ділянок всередині гену

 

 

Наявність оперонів

 

 

Особливості геному

 

 


4. Складіть схему: 

"Механізми регуляції активності генів"

5. Принесіть кольоровий папір, клей ножиці, пластилін, кольорові нитки

10.01.2022

Спадковість і мінливість. Генетика як наука.

Тема. Шляхи передачі спадкової інформації в живих системах.

Хід уроку

1. Прочитайте §56; випишіть процеси передачі спадкової інформації в клітині, зворотня транскрипція, ферменти, що забезпечують ці процеси  в зошит

2.??? усно с.119

3. Напишіть зворотню транскрипцію за правилом комплементарності

РНК УУА ГГА ЦАГ УАГ

ДНК  ...      ...       ...      ... 

4. *Профільна інтеграція знань. Як діє мРНК вакціна? ВІДЕО


22.12.2021

Тема. Контрольна робота за І семестр

Хід уроку

Виконайте КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ ( це посилання) до кінця дня. Не забудьте натиснути ОТПРАВИТЬ. Щоб приблизно взнати свою оцінку кількість балів поділіть на 8 (тому що  не входять питання з відкритою відповіддю, яїх дорахую вручну).  Якщо ви погано виконали роботу, можна зайти ще раз, допускаю 2 спроби.

21.12.2021

Тема. Підготовка до контрольної роботи

Хід уроку 

1. Повторити §1-53;  

15.12.2021

Тема. Роль виділення у підтриманні гомеостазу.

Хід уроку 

1. Прочитайте §53;  складіть свій опорний конспект, використовуючи матеріали:

2. ЗНО хвилинка

Первинна сеча утворюється внаслідок

Афільтрації в капсулі нефрона.
Бфільтрації у звивистих канальцях.
Вреабсорбції в капсулі нефрона.
Греабсорбції у звивистих канальцях.







2. Виконайте ТЕСТИ

14.12.2021

Тема. Виділення води рослиною.

Хід уроку 

1. Прочитайте §52;  складіть свій опорний конспект, використовуючи матеріали:

ВІДЕО "Транспірація"

ВІДЕО "Гутація" 

ВІДЕО "Внутрішня будова листка. Листопад"

Д/з Перегляньте всі ВІДЕО, виконайте ТЕСТИ

13.12.2021

Тема. Основні функції екскреції та осморегуляції. Продукти виділення. Різноманітність органів виділення багатоклітинних. (2 год)

Хід уроку 

1. Прочитайте §50-51; опрацюйте КОНСПЕКТ, складіть свій опорний конспект, використовуючи матеріали:

ВІДЕО "Виділення у тварин"

ВІДЕО "Виділення" запишіть визначення

ВІДЕО "Органи виділення людини"

Д/з Перегляньте всі ВІДЕО, основні моменти випишіть


10.12.20201

Тема. Практична робота. Розв'язування задач на тему "Фотосинтез і хемосинтез"

Хід уроку 

1. Виконайте роботу в зошиті для практичних робіт с. 42 

2. Повторити тему "Фотосинтез" і "Хемосинтез" 

09.12.2021

Тема. Біосинтез жирних кислот і складних ліпідів. Утворення запасання і використання глікогену.

Хід уроку 

1. Прочитайте §49;опрацюйте КОНСПЕКТ, складіть свій опорний конспект;

2. ВІДЕО " Біосинтез ліпідів"

3.Виконайте ТЕСТИ


08.12.2020

Тема. Загальні риси процесу хемосинтезу.

Хід уроку 

1. Прочитайте §47-48; складіть опорний конспект

2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ і ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ "Хемосинтез"

3. Виконайте ТЕСТИ і порівняйте хемосинтез і фотосинтез в робочому зошиті

07.12.2021 

Тема. Планетарне значення фотосинтезу. Особливості фотосинтезу у прокаріотів.

Хід уроку

1. Прочитайте §47

2. Перегляньте ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Фотосинтез у прокаріот"

3. Перегляньте ВІДЕО "Планетарне значення фотосинтезу"

4. Виконай ТЕСТИ


03.12.2021 

Тема. Фотосинтез. Світлова фаза. Темнова фаза.

Хід уроку

1. Прочитайте §45; 46

2. Перегляньте МУЛЬТФІЛЬМ

 ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Фотосинтез"

3. Перегляньте ВІДЕО "Фотосинтез: світлова та темнова фази"

ВІДЕО "Фотосинтез"


01.12.2021 

Тема. Розв'язування задач на біосинтез білка.

Хід уроку

1. Перегляньте ВІДЕО "Розв'язування задач на біосинтез білка"

2. Розв'яжіть задачі:

1.Молекулярна маса пепсину 35 500. Скільки амінокислотних ланок в цій молекулі? Яка довжина первинної структури білка?

2.Гормон глюкагон має білкову природу. Визначте кількість нуклеотидів  у складі гена, що кодує цей білок, якщо молярна маса білка становить 2 900, а молярна маса амінокислоти - 100. Візьміть до уваги: ген, що кодує цей білок, містить 40% інтронів. 

3. Молекула про-і-РНК складається з 900 нуклеотидів, причому на інтронні ділянки припадає 300 нуклеотидів. Яку кількість амінокислотних залишків містить кодований відповідною і-РНК поліпептид?

 

30.11.2021 

Тема. Фолдінг білка. Роль шаперонів. Посттрансляційна модифікація білків.

Хід уроку 

1.ТЕСТИ "Перевір себе"

2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ

3. ВІДЕО "Генетичний код. Біосинтез білка" повтор 29.11.

4. ВІДЕО "Фолдінг білка"

5. ВІДЕО "Внутрішнє життя клітини"

6. Д/З прочитати §44,

*Профільна інтеграція знань. Чи можна передбачити третинну конфігурацію білка?


29.11.2021(понеділок)

Тема. Етапи біосинтезу білка. Генетичний код.

Хід уроку 

1.Опрацюйте §42-43

2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Біосинтез білка"

3. ВІДЕО "Генетичний код. Біосинтез білка"

4. ВІДЕО "Від ДНК до білків"

5. Розв'яжіть задачі:

1. Напишіть АК послідовність білка синтезованого з фрагмента ДНК: ААГ ТТЦ ГТЦ ГАТ

2. Напишіть  послідовність нуклеотидів ДНК обох ланцюгів, якщо АК послідовність білка: мет-ліз-глі-сер-стоп


26.11.2021 wizer.me

Тема. Поняття про матричні синтези. Реплікація ДНК. 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Реплікація ДНК"



30.11.2020

Тема. Практична робота. Розв'язування задач на тему "Енергетичний обмін"

Хід уроку 

1. Виконайте в зошиті для практичних робіт


24.11.2021

Тема. β -окиснення жирних кислот.

Хід уроку 

1. Опрацюйте § 41

2. Падготуйтесь до практичної роботи ПРЕЗЕНТАЦІЯ 

3.ДОШКА

23.11.2021

Тема. Аеробне дихання. 

Хід уроку 

1. Прочитайте §40; складіть опорний конспект, використовуючи матеріали

2. ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Енергетичний обмін"

3.ВІДЕО "Клітинне дихання"

4. ВІДЕО "Дихальний ланцюг"

5 .Тести і задачі


22.11.2021

Тема. Анаеробне дихання. Гліколіз. 

Хід уроку 

1. Прочитайте §39; складіть опорний конспект, використовуючи матеріали

2. ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Енергетичний обмін"

3.ВІДЕО "Клітинне дихання"


19.11.2021

Тема. Особливості ферментативного каталізу. 

Хід уроку 

1. Прочитайте §38; складіть опорний конспект

2. ВІДЕО "Ферменти"

3. Виконайте ТЕСТИ



18.11.2021

Практична робота. Вивчення активності ферментів слини.

Хід уроку 

Мета: вивчити властивості ферментів слини та умови їхньої активності.
Обладнання та матеріали: штатив із пробірками, градуйовані піпетки, крапельниця, колба, скляні палички, термостат, водяна баня, розчин Люголя, дистильована вода, склянка з льодом, водний 0,2%-й розчин крохмалю(шматочки сирої картоплі та вареної картоплі).

Ферменти — біологічні каталізатори, без участі яких не відбувається жоден життєвий процес. Вони характеризуються здатністю: реагувати з певною речовиною — субстратом; прискорювати біохімічні реакції, які зазвичай йдуть дуже повільно; діяти при дуже незначних концентраціях субстрату, при цьому непотребуючи надходження енергії ззовні; функціонувати залежно від температури і рН середовища.
Біологічний каталіз відзначається надзвичайновисокою ефективністю і здатністю ферментів чітко вирізняти речовину, з якою вони взаємодіють.


 
 
Завдання 1
Вивчення дії ферменту слини (амілази) на крохмаль.

Хід роботи
1. Сполосніть ротову порожнину 2—3 рази водою. Потім протягом 3—5 хв прополощіть ротову порожнину 50 мл дистильованої води та зберіть розчин слини в колбу.
2..Візьміть зі штатива дві пробірки та пронумеруйте їх. Улийте в кожну пробірку по 2 мл розчину крохмалю.
3. У пробірку № 1 додайте 0,5 мл розчину слини, в якому є фермент амілаза, а в пробірку № 2 додайте 0,5 мл дистильованої води. Перемішайте вміст пробірок.
4. Пробірки № 1 і 2 помістіть на 15 хв у термостат за температури 38 °С. Після цього слід витягти пробірки з термостата та додати до їхнього вмісту 1—3 краплі розчину Люголя.
5Запишіть результати спостережень. Зробіть висновок.

Завдання 2
Дослідження впливу температури на активність ферменту амілази в реакції з крохмалем.

Хід роботи
1. Візьміть зі штатива чотири пробірки та пронумеруйте їх. Влийте в кожну по 2 мл розчину крохмалю та по 0,5 мл розчину слини.
2. Пробірку № 1 залиште за кімнатної температури, пробірку № 2 помістіть у термостат за температури 38 °С, пробірку № 3 поставте кип’ятити на водяній бані, пробірку № 4 поставте у склянку з льодом.
3. Через 10—15 хв витягніть пробірку з термостата, водяної бані та склянки з льодом і в усі чотири пробірки додайте по 2- 3 краплі розчину Люголя.
4. Запишіть результати спостережень.
5. Зробіть висновок.
№  п/п
Вміст пробірки
Реакція
1
2
3
4


Висновок

17.11.2021

Тема. Травлення у товстому кишківнику.

Хід уроку 

1. Прочитайте §37; складіть опорний конспект

2. ВІДЕО "Кишечник, підшлункова, печінка"

3.Розмістіть  в потрібному порядку:

1) анальний отвір;  2)ротова порожнина; 3)шлунок;  4)ободова кишка; 5) сліпа кишка;  6)пряма кишка;    7)клубова кишка; 8)стравохід;  9)дванадцятипала кишка; 10)порожниста кишка; 11)сигмовидна кишка

4. ВІДЕО "Травлення у  жуйних тварин"

5.Розмістіть  в потрібному порядку відділи шлунку корови:

1)сичуг;   2)сітка;   3)книжка;  4)рубець; 


16.11.2021

Тема. Порожнинне травлення у багатоклітинних.

Хід уроку 

1. Прочитайте §36; складіть опорний конспект

2.ВІДЕО "Травлення в ротовій порожнині і шлунку"

3. ВІДЕО "Травлення в кишечнику"

4. ВІДЕО "Травлення"

5. Виконайте ТЕСТИ

15.11.2021

Тема. Типи гетеротрофного живлення за механізмом поглинання і джерелом органічних речовин. Основні функції травлення. Внутрішньоклітинне травлення.

Хід уроку 

1. Прочитайте §33, 34, 35; складіть опорний конспект, використовучи матеріали:

2. Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Типи гетеротрофного живлення"

3. ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Живлення і травлення"

4. ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Внутрішньоклітинне травлення"

 5. ВІДЕО "Типи травлення"

12.11.2021

Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми "Обмін речовин та енергії. Транспорт"

Хід уроку 

1.Виконайте ТЕСТ на повторення "Кровоносна система" і

    ТЕСТИ "Дихання тварин"

2. Повторіть §22-32;

3.Використовуючи всі матеріли заповніть 2 слайди спільної ПРЕЗЕНТАЦІЇ. На цих слайдах складіть 2 теста на відповідність. Можна додати цікаву інформацію по темі. Обов'язково підпишіть слайди. Ця робота прирівнюється до контрольної роботи. Віднесіться відповідально до цієї роботи. Дедлайн 15.11. до початку уроку.

11.11.2021

Тема. Надходження газів до організмів  рослин та грибів.

Хід уроку 

1. Прочитайте §32;



2. Складіть опорний конспект і перемалюйте малюнки


10.11.2021

 Тема.  Надходження газів до організмів тварин.  Виникнення та еволюція дихальної системи.

Хід уроку 

1. Виконайте ТЕСТИ і перешліть відповіді в вайбер
2. Прочитайте 
§31;

3. ВІДЕО "Дихальна система"

    ВІДЕО "Газообмін у легенях"

4. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Надходження газів"

5. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Дихання та горіння"

6. ВІДЕО "Аксолотль"

09.11.2021

 ТЕМА  Основні компоненти кровоносної системи. Типи кровоносних систем. Еволюція кровоносних систем. Транспорт речовин у кишковопорожнинних, губок, плоских червів. Гідролімфа, гемолімфа, кров.

Хід уроку 

1.Виконайте ТЕСТИ "Транспорт речовин"

2.Прочитайте §28;29,30.                        Мал. Немертини

4. Перегляньте ВІДЕО "Транспортні системи кров"

5. Перегляньте ВІДЕО "Функції кровоносної системи"

6. Перегляньте ВІДЕО "Транспортні функції крові"



08.11.2021

Тема. Провідна тканина. Еволюція транспортної системи у рослин. Апопластичний та симпластичний шлях транспортуводи та мінеральних речовин.

Хід уроку 

1. Прочитайте §26, 27;

2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ

3. ВІДЕО "Тканини рослин"

4. ЗАПОВНІТЬ ТАБЛИЦЮ: 

"ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ФЛОЕМИ І КСИЛЕМИ"

Ознаки

Ксилема

Флоема

Провідний елемент (назва , будова, малюнок)

 

 

Механічний елемент

 

 

Паренхімний  елемент

 

 

Функцїі

 

 

Що транспортується

 

 

Швидкість

 

 

Розташування

 

 





05.11.2021wizer.me

Урок 4. Транспортування речовин через мембрану в клітину 


04.11.2021

Тема. Субстрати, умови, етапи метаболізму. Фізичні й хімічні основи метаболізму.

Хід уроку 

1.ГРА "Перевір себе"

2 Прочитайте §24; КОНСПЕКТ

3. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Обмін речовин"

4. ВІДЕО "Обмін речовин та енергії" 

5.Складіть опорний конспект


ОБМІН РЕЧОВИН ТА ЕНЕРГІЇ

03.11.2021wizer.me

  Урок 3. Потреба людини в речовинах та хімічних елементах. 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

01.11.2021wizer.me

Урок 2.  Органічні сполуки, необхідні для життєдіяльності організмів.


19.10.2021

ЗАВДАННЯ І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології

 ЗАВДАННЯ І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з екології


15.10.2021wizer.me

 Урок 1. Неорганічні сполуки, необхідні для життєдіяльності організмів. 


Контрольну роботу до понеділка можна переробити тим, хто хоче отримати кращий результат.



13.10.2021


ЗАВДАННЯ контрольної роботи "Біорізноманіття. Загальна характеристика еукаріот"

Кружечок - одна правильна відповідь, квадрат - декілька правильних відповідей. Загальну кількість балів поділіть на 5 і отримаєте оцінку за контрольну роботу.

Дедлайн 14.10.2021  22.00



12.10.2021

Тема. Зміни біорізноманіття.

                                               Хід уроку


2. Прочитайте §21, складіть опорний конспект, використовуючи всі матеріли

3.Складіть 1 тест на відповідність по матеріалу параграфа

1. ...                        А)...

2. ...                        Б)...

3. ...                        В)...

11.10.2021

Тема. Значення хребетних тварин в екосистемах та житті людини. Екосистемне біорізноманіття. Флористичні та фауністичні царства.

                                               Хід урок 

1. Прочитайте §19, 20 складіть опорний конспект, використовуючи всі матеріли

2.Випишіть приклади ендеміків, космополітів та аборигенів.


08.10.2021

Тема. Різноманітність хребетних тварин. Анамнії та амніоти.

Хід уроку 

1. Прочитайте §19, складіть опорний конспект, використовуючи всі матеріли

2. Перегляньте ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Різноманітність хребетних тварин"

3. Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Анамнії та амніоти"

4. Виконайте ТЕСТИ



07.10.2021

Тема. Загальна характеристика Царства ТВАРИНИ. Різноманітність безхребетних тварин.

Хід уроку 

1. Прочитайте §18; КОНСПЕКТ

2. ВІДЕО "18 фактів про тварин"

3. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Безхребетні тварини"

4. ТЕСТИ



05.10.2021

Тема. Загальна характеристика та різноманітність грибів.

Хід уроку 

1. Прочитайте §16; КОНСПЕКТ

2. ВІДЕО "Загальні характеристики грибів"

3. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Гриби"

4. ТЕСТИ

04.10.2021

Тема. Різноманітність насінних рослин. Покритонасінні.

Хід уроку

1. Повторіть тему, переглянувши ВІДЕО і ВІДЕО;

2. Визнач клас і родину квіткових рослин ВІДЕО;

3.Перевір себе - виконай ТЕСТИ 


01.10.2021

Тема. Різноманітність насінних рослин. Покритонасінні.

Хід уроку

1. Прочитайте §16; 

2. Перегляньте ВІДЕО "Покритонасінні"

ВІДЕО "Подвійне запліднення"


3. ВІДЕО "Покритонасінні"

4. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Дводольні рослини"

5. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Однодольні рослини"

6. Виконайте ТЕСТИ 


30.09.2021

Тема. Різноманітність насінних рослин. Голонасінні.

Хід уроку

1. Прочитайте §16; КОНСПЕКТ

2. Перегляньте ВІДЕО "Голонасінні рослини"

3. Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ

4. Виконайте ТЕСТИ


29.09.2021

Тема. Загальна характеристика та різноманітність наземних рослин.

Хід уроку

1. Розгляньте цикли розвитку спорових рослин





2.Перевір себе ТЕСТИ

28.09.2021

Тема. Загальна характеристика та різноманітність наземних рослин.

Хід уроку

1.Перевір себе ТЕСТИ

2. Прочитайте §15;

3. Перегляньте ВІДЕО

4. Перегляньте Мал. "Родинні зв'язки в групі Ембріофіти"

5. Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ

6. Перегляньте ВІДЕО "Автостопом по біології"

7. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Хвощі плауни, папороті"

27.09.2021

Тема. Практична робота. Визначення систематичного положення організмів своєї місцевості.

Хід уроку

1.  Виконай те роботу за ІНСТРУКТИВНОЮ карткою


                                          




24.09.2021

Тема. Еволюційні зв'язки між еукаріотами та прокаріотами. Сучасна систематика еукаріот: 5 основних супергруп (Екскавати, Амебозої, Опістоконти, Архепластиди, SAR), основні представники цих груп.

Хід уроку 

1.Зберіть ПАЗЛ, ПАЗЛ, ПАЗЛ і розкажіть про зображений об'єкт

2.Перегляньте ВІДЕО  "Одноклітинні  еукаріоти"

2.Перегляньте ВІДЕО  "Одноклітинні  еукаріоти"

3.Перегляньте ВІДЕО "Одноклітинні паразитичні еукаріоти"

23.09.2021

Тема. Еволюційні зв'язки між еукаріотами та прокаріотами. Сучасна систематика еукаріот: 5 основних супергруп (Екскавати, Амебозої, Опістоконти, Архепластиди, SAR), основні представники цих груп.

Хід уроку 

1. Прочитайте §13;

2. Замалюйте схему сучасної системи живого світу. 

3. Перегляньте ВІДЕО "Походження еукаріотів"

4. Проаналізуйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ1 "Сучасна    систематика"
5. Проаналізуйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ 2 "Біологічна систематика"
6. Пояснення сучасної систематики від автора підручника Задорожного К.М. ВІДЕО

 

22.09.2021

Тема. Основні характеристики, таксони та різноманітність представників домену Археї ти Бактерії.

Хід уроку 

1. Виконайте цікаву ВПРАВУ
2. Збери ПАЗЛ та розкажи будову 
3. Виконайте ТЕСТИ


21.09.2021

Тема. Основні характеристики, таксони та різноманітність представників домену Археї ти Бактерії.

Хід уроку 

1. Виконай ВПРАВУВПРАВУВПРАВУВПРАВУВПРАВУ

2. Перевір себе ПРЕЗЕНТАЦІЯ

 


20.09.2021

Тема.  Сучасна система живого світу. Основні характеристики, таксони та різноманітність представників домену Археї ти Бактерії.

Хід уроку 

1. Прочитайте §12, 13 і перемалюйте в зошит схему


2. Перегляньте ВІДЕО "Сучасна система живого світу"

3. Повтори матеріал 9 кл. БАКТЕРІЇ

4. Опрацюйте ВІДЕО "Бактерії";

ВІДЕО "Археї"

5. Виконайте ТЕСТИ




17.09.2021

Тема. Рівні і типи біологічного різноманіття. Дослідження біорізноманіття

Хід уроку 

1. Опрацюйте КОНСПЕКТ уроку;

2. Перегляньте ВІДЕО

3. Прочитайте §11 і заповніть таблицю

Назва методу

Його суть

Приклади


4.Д/з Прочитати  §10,11; *Заповніть таблицю

Критерій виду

Слон саванний

Слон індійський

1. Морфологічний

2. Генетичний

3. Фізіологічний

4. Біохімічний

5. Географічний

6. Екологічний

 

16.09.2021

Тема. Вид як базовий таксон. Критерії виду. 

Хід уроку 

1. Виконайте ВПРАВУ1, ВПРАВУ2 на повторення

2. Опрацюйте КОНСПЕКТ уроку;

3. Проаналізуйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Вид. Критерії виду"

4. Перегляньте ВІДЕО1 і ВІДЕО2 і заповніть таблицю

Критерій виду

Його суть

Відхилення

1. Морфологічний

2. Генетичний

3. Фізіологічний

4. Біохімічний

5. Географічний

6. Екологічний

5.Д/з Опрацювати  §9, виконайте ТЕСТИ 


15.09.2021

Тема. Еволюційна таксономія та кладистика.

Хід уроку 

1.Опрацюйте § 8

2. Перегляньте ПРЕЗЕНТАЦІЮ і   ВІДЕО "Сучасна систематика органічного світу" Задорожний

3. Виконайте ТЕСТИ

Напишіть систематичне положення одного виду тварин і рослин


14.09.2021

Тема розділу. БІОРІЗНОМАНІТТЯ.

Тема уроку. Біологічна систематика живого світу: завдання, методи дослідження, значення. Поняття про штучні та природні системи живого світу. Принципи сучасної класифікації організмів. 

Хід уроку 

1. Виконайте ТЕСТ на повторення

2. Прочитайте § 7;

3. Перегляньте ВІДЕОУРОК "Система органічного світу"

4. ВІДЕО "Сучасна систематика органічного світу" Задорожний

5. Складіть опорний конспект;

6.Д/з Опрацювати  §7 , вивчити визначення 


13.09.2021

Тема. Принципи планування біологічного та екологічного дослідження. 

Практична робота. Створити план біологічного /екологічного дослідження.

Хід уроку 

1. ТЕСТИ на повторення

2. Прочитайте § 5;

10.09.2021

Тема. Поняття про науку та науковий метод пізнання. Загальнонаукові методи дослідження.

Хід уроку 

1. Прочитайте § 4;

2.Проаналізуйте малюнок:


3. Перегляньте ВІДЕО "Методи біологічних досліджень"
4. Заповніть таблицю

Метод біологічних досліджень

Його суть

Приклад застосування методу


5. Домашнє завдання

1.Опрацюйте параграф 4, вивчіть визначення

2*. Дайте відповідь на запитання письмово:

1. Складіть список можливих досліджень, для яких застосування теоретичних методів буде більш доцільним, ніж емпіричних. 

2.  На  конкретних прикладах поясніть відмінності між науковим і  ненауковим пізнанням. 

3. Поясніть, чим наукова гіпотеза відрізняється від наукової теорії. 

4. Використовуючи додаткові джерела (зокрема, Інтернет), знайдіть конкретні приклади, коли відсутність об’єктивного підходу до досліджень стала причиною негативних наслідків для суспільства.


09.09.2021

Тема. Повторення вивченого матеріалу  в період карантину. Пристосування живих організмів до середовищ існування.

Хід уроку

1.Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ або ПРЕЗЕНТАЦІЮ

2. Д/з Повторити  § 3,  виконай ТЕСТИ, *повідомлення "СТРЕС"



08.09.2021

Тема. Повторення вивченого матеріалу  за минулий рік. Пристосування живих організмів до середовищ існування.

Хід уроку

1. Визначте вид середовища існування ПРЕЗЕНТАЦІЯ

2.Проаналізуйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Середовища існування"

3. Прегляньте ВІДЕО "Пристосування до середовищ існування"

4. Заповніть таблицю

Середовище існування

Умови існування

Пристосування у тварин

Пристосування у рослин

Наземно-повітряне

 

 

 

Водне

 

 

 

Грунт

 

 

 

Живі організми

 

 

 

 

07.09.2021

Тема. Повторення вивченого матеріалу  за минулий рік. Нерозривність життя від середовища існування, функції навколишнього середовища.

Хід уроку

1. Перевір себе ПРЕЗЕНТАЦІЯ

2. Опрацюйте § 3 Скористуйтесь КОНСПЕКТОМ

3. Перегляньте презентацію "Середовище існування. Гомеостаз"

4. Цікаві факти про тварин і середовище їх існування

5.Д/з Опрацювати  § 3, ??? 1 усно,???2-3 письмово*; виконай ТЕСТИ 


 06.09.2021

Тема. Повторення вивченого матеріалу  за минулий рік. Основи системного підходу і біології та екології.

Хід уроку

1. Опрацюйте § 2. ЗАВДАННЯ 

Дайте відповіді на запитання:

- Що таке система?

- Що таке біологічна система?

- Які зв'язки є в біологічних системах?

2. Перегляньте ВІДЕО"Рівні організації живої матерії"

3. Проаналізуйте презентацію "Рівні організації живої матерії". Заповніть таблицю в презентації.

4.Д/з Опрацювати  § 2, ??? усно

Виконайте ТЕСТИ

Комментариев нет:

Отправить комментарий