Хімія 8 кл.


ДОШКА

02.05.2023

Тема. Виконання треннувальних вправ та розрахункових задач

Хід уроку

1. Написати формули:

а) Магній ортофосфат

б) Нітронен(І) оксид

в) Хлоридна кислота

г) Калій гідроксид

д) Хром (ІІІ) гідроксид

2 . Дописати  рівняння  реакцій :
KOH + SO3  =
K2O + P2O5 =
CO2 + H2O =

    
Задачі
 3. Визначте  масу  Сульфур (VI) оксиду , яка  потрібен  для  реакції  з  кальцій  оксидом  кількістю  речовини  6 моль .


  4.Яку  кількість  речовини  фосфору  і  об’єм  кисню (н.у.) було  взято  для  реакції , якщо  при  цьому  утворився  Фосфор (Vоксид  масою  14,2 г?


  5. В  реакцію  з  алюмінієм  вступив  кисень  об’ємом  44,8л (н.у.) . Визначити  масу  алюмінію , що  вступила  в  реакцію  та  кількість  речовини  алюміній  оксиду , який  утворився .
 

  



17.01.2023

Тема. Класифікація неорганічних сполук. Склад, номенклатура і класифікація оксидів

Хід уроку

1. Прочитайте §22
2. Перегляньте:
 ВІДЕО "Класифікація. Оксиди"
 ВІДЕО "ВШО"

3. Виконайте цікаві вправи:


4. Дз. Виконати вправи 152-156



23.12.2022

Тема. Моніторинг знань з хімії за текстом адміністрації
            школи

Хід уроку

1. Виконайте КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ


20.12.2022

Тема.  Узагальнення та систематизація знань з теми "Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами"

Хід уроку

1. Повторіть § 18-21 та відео за 13 та 16.12.
2. Тренувальні вправи: 

1. Позначте символ кількості речовини:
А n; Б Мr; В ω; Г Аr.

2. Позначте одиницю вимірювання кількості речовини:
А а. о. м.; Б г/моль; В моль; Г л/моль.

3. Позначте назву величини, символ якої відсутній у формулі
  
А густина; Б стала Авогадро;
В об’єм;         Г маса.

4. Позначте одиницю вимірювання сталої Авогадро:
А моль; Б атоми; В молекули; Г моль–1.

5. Позначте число атомів Гідрогену в молекулі водню кількістю речовини 1 моль:
А 6,02 * 1023; Б 3,01 * 1023;
В 12,04 * 1023 Г 9,03 * 1023.

6. Позначте одиницю вимірювання молярної маси:
А а.о.м.; Б г/моль; В моль; Г л/моль.

7. Вкажіть молярну масу метану (СН4):
А 32 г/моль; Б 28 г/моль; В 16 г/моль; Г 12 г/моль.

8. Вкажіть пропущену величину: молярний об’єм газу – це об’єм …. будь-якого газу за н. у.
А 12 г; Б 1 кг; В 1 моль; Г 12 моль.

9. Молярний об’єм газу за н. у. дорівнює:
А 22,4 л/моль; Б 22,4 м3/моль;
В 2,24 л/моль; Г 0,224 л/моль.

10. Який об’єм займає за н. у. 3 моль водню:
А 6,72 л; Б 67,2 л; В 7 л; Г 0,7 л?

11. Позначте одиницю вимірювання відносної густини газу:
А л; Б г/л; В безвимірна; Г л/моль.

12. Що означає запис 2  
А густина водню;  Б відносна густина за повітрям;
В молярний об’єм водню;     Г відносна густина за воднем?

Розв’язування задач

Уміння розв’язувати задачі – це мистецтво, що набувається практикою. (Де. Пойа)

1. Заповнити таблицю (усно):

В-т

Формула речовини

М,

г/моль

n,

моль

N

(структ. од.)

m,

г

V,

л

2

1

CO2

 

 

 

4,4

 

 

 

2

H2S

 

2

 

 

 

 

 

3

N2

 

 

6,02 ´ 1023

 

 

 

 

4

CH4

 

 

 

 

11,2

 

 

5

O2

 

3

 

 

 

 

 


2.  На уроці біології Сашко вивчав будову легень і дихальну систему. У підручнику він прочитав, що доросла людина кожного разу видихає 0,56 л вуглекислого газу. Мишко порахував, що кількість речовини цього газу становить 0,25 моль, а з кожним видихом з наших легень вилітає 1,505 ´ 1023 молекул вуглекислого газу. Чи правильні зробив обчислення Мишко?

Дано:

 

V(СО2) = 0,56 л

н. у.

Розв’язання:

     




N = n ´ NА,          N(СО2) = 0,025 ´ 6,02 ´∙1023 =

= 0,1505 ´∙1023 = 1,505 ´∙1022 молекул.

 

n(СО2) – ?

N(СО2) – ?

Vm = 22,4 л/моль

NА = 6,02 ´∙1023 моль-1



16.12.2022

Тема. Відносна густина газів

1. Прочитайте §21; 
2. Перегляньте відеоматеріали до теми:
ВІДЕО "Відносна густина газів", 
ВІДЕО "ВШО. Відносна густина газів"
ВІДЕО "Розв'язування задач на відносну густину газів"
3. Виконати завдання 

13.12.2022

Тема.  Виконання тренувальних вправ та розв'язування рорзрахункових задач

1. Повторіть § 20; 

2. Перегляньте відеоматеріали та приклади розв'язку задач до теми:
ВІДЕО "Закон Авогадро", 

 Досліджуючи гази, італійський учений А. Авогадро у 1811 р. висловив думку, яка пізніше підтвердилася численними дослідами і була сформульована у вигляді закону:

В однакових об’ємах різних газів за однакових умов міститься однакова кількість молекул (атомів).

ВІДЕО "ВШО. Молярний об'єм газів"

1 моль будь-якого газу за н. у. займає об’єм 22,4 л. Цей об’єм називають молярним об’ємом. Молярний об’єм чисельно дорівнює об’єму 1 моль речовини і позначається  Vm («ве-ем»):

Vm = 22,4 л/моль, м3/моль.

Молярний об’єм газу (Vm) визначається за відношенням об’єму (V) порції даного газу до кількості речовини (n) в цій порції:

Vm = V / n,

де V – об’єм газу за н. у., (л, м3);  ν – кількість речовини газу, (моль).

Молярний об’єм газу – це величина, що дорівнює відношенню молярної маси газу до його густини:

Vm = M / ρ,

де M – молярна маса газу; ρ – густина газу.

Тепер розв’яжемо задачу.

Задача 1. Визначте кількість речовини вуглекислого газу, об'єм якого  67,2л?

Дано:

V (СO2) = 67,2 л

n = V/Vm

Розв’язання:

1. Визначаємо кількість речовини СО2:
n = 67,2 / 22,4 = 3 моль.

n (СO2) – ?

Відповідь: n(СO2) = 3 моль.

Задача 2. Який об’єм займає кисень масою 3,2 г?

дано:

m(O2) = 3.2 г

V = n · Vm
n = m / M
M(О
2) =  32г/моль

Розв’язання:

1. Визначаємо кількість речовини О2:
n(О
2) = m2) / M(О2);  
n(СО
2) = 3,2/32 = 0,1 (моль).

2. Знаходимо об’єм О2:
V(O
2) = n(O2) • Vm; V(O2) = 0,1 • 22,4 = 2,24 (л).

V(O2) – ?

Відповідь: V(O2) = 2,24 л.

Задача 3. Яку масу  займає кисень обємом 44,8 л?

дано:

V(O2)  = 44,8 л

m = n · M
n =  V / Vm
M(О
2) =  32г/моль

Розв’язання:

1. Визначаємо кількість речовини О2:
n(О
2) = V (О2) / Vm
n(СО
2) =44,8 л / 22,4 = 2 (моль).

2. Знаходимо масу О2:
m (O
2) = n(O2) • M(O2); m (O2) = 232= 64(г).

m(O2) – ?

Відповідь: m (O2) =64(г)

3. Виконайте завдання:

1.     Яку інформацію можна дізнатися з хімічної формули?

2.     Яка величина називається кількістю речовини?

3.     Дайте визначення поняття «моль».

4.     Яке число називають числом Авогадро, що воно показує?

5. Продовжте вислів « Молярна маса – це…». За якою формулою її визначають?

6.     З чим співпадає числове значення молярної маси?

7.   Встановіть відповідність між формулою і хімічним поняттям:

1.     Молярна маса                                                а) N=NA•n

2.     Кількість речовини                                       б) m = n • M;

3.     Маса                                                                  в) M=m/n

4. Число структурних частинок                         г) = N/NA;

                                                                                           

8. Розвяжіть задачs:

Задачі І типу

1.     Обчисліть кількість речовини газу, який займає об’єм 44,8 л.

2.     Обчисліть кількість речовини газу, який займає об’єм 89,6 л;

3.     Обчисліть кількість речовини газу, який займає об’єм  6,72 л?

4.     Обчисліть кількість речовини газу, який займає об’єм 2,24 л?

Задачі ІІ типу

1.     Який об’єм за нормальних умов займає О2 масою 8 г;

2.     Який об’єм за нормальних умов займає СО2масою 11 г;

3.     Який об’єм за нормальних умов займає N2 масою 7 г;

4.     Який об’єм за нормальних умов займає Н2 масою 12 г; 

Задачі ІІІ типу

1.     Обчисліть масу СО2, який за нормальних умов займає обєм 24 л.

2.     Обчисліть масу О2, який за нормальних умов займає обєм 24 л.

3.     Обчисліть масу Н2, який за нормальних умов займає обєм 24 л.

4.     Обчисліть масу N2, який за нормальних умов займає обєм 24 л.


09.12.2022

Тема. Закон Авогадро. Молярний об'єм газів

1. Прочитайте §20; 
2. Перегляньте відеоматеріали до теми:
ВІДЕО "Закон Авогадро", 
ВІДЕО "ВШО. Молярний об'єм газів"
3. Виконати завдання 135-137

06.12.2022

Тема. Обчислення розрахункових задач за хімічною формулою

1. Повторіть §18, 19; 
2. Розв'яжіть задачі:

  1. Визначте молярну масу речовини, формула якої: NaCl, Al2(SO4)3, Ca(H2PO4)2, C6H12O6, K2Cr2O7.
  2. Маса залізної деталі – 11,2 г. Яку кількість речовини становить така маса Феруму?
  3. Скільки грамів становитиме карбон дисульфід, формула якого  CS2, кількістю речовини 3,125 моль?
  4. Яка кількість атомів знаходиться у залізній деталі масою 7 кг?
  5. Скільки молекул містить 0,01 моль кисню?

Для обдарованих учнів додаткові завдання:

1.Визначте кількість речовини Цинку в зразку масою 2,6 г.

2.Визначте масу натрій йодиду, якщо кількість речовини його складає 0,04 моль.

3.Розрахуйте молярну масу речовини А, якщо відомо, що 0,2 моль її мають масу 24 г.

4.Яка кількість молекул міститься в 200 г води? Обчисліть масу однієї молекули води.

5.Яка кількість речовини міститься в 180 г води ?

6.Яку масу матиме мідна деталь,  кількість речовини Купруму у якій 25,6 моль?

7.Яку масу матиме сірка кількістю речовини 0,15 моль?

8.Скільки моль становитиме 490 г купрум (ІІ) гідроксиду, Cu(OH)2 ?

9.Скільки молекул йоду міститься у зразку  масою 10,16 г.

10.У якій кількості  купрум (ІІ) гідроксиду Cu(OH)2, міститься стільки молекул, скільки атомів міститься в 12,8 г міді?

11.У якій кількості води міститься стільки молекул, скільки їх у 3,92 г сульфатної кислоти H2SO4?

12. Знайти масу, яку займає Кальцій карбонат СaCO3 кількістю речовини 5 моль.

13. Обчислити кількість молекул і кількість речовини в певній масі речовини.

 

Хімічна формула         речовини

Маса речовини

Кількість речовини

Кількість молекул речовини

1. CaO

21,6

 

 

2. CO2

142

 

 

3. FeO

112

 

 

4. CuO

54,6

 

 

5. CO

71,3

 

 

6. SO2

80,5

 

 

7. MgO

35,9

 

 

02.12.2022

Тема.  Молярна маса

1. Прочитайте § 19; 
2. Перегляньте ВІДЕО ,  
ВІДЕО
3. Розв'яжіть завдання 122-127 с 108

29.11.2022

Тема. Кількість речовини. Моль -одиниця кількості речовини. Стала Авогадро

1. Прочитайте § 18; 
2. Перегляньте ВІДЕО,  
ВІДЕО
3. Виконайте ТЕСТИ


22.11.2022

Тема. Виконання тренувальних вправ з теми "Хімічний зв'язок"

Хід уроку

Обов'язково перегляньте відео,як визначати ступені окиснення:

ВІДЕО

1. Що таке електронегативність?

2. Які типи хімічного зв’язку вам відомі? Наведіть приклади сполук, що утворені кожним типом хімічного зв’язку.

3. Які механізми утворення ковалентного неполярного, ковалентного полярного та йонного зв’язків? Наведіть приклади.

4. Які типи кристалічних ґраток вам відомі? Чим вони відрізняються одна від одної? Як властивості речовини залежать від її будови?

5. Що таке ступінь окиснення? Як за хімічною формулою сполуки визначити ступені окиснення атомів елементів? Як за ступенями окиснення атомів елементів скласти хімічну формулу сполуки?

3. Виконання вправ

Один учень працює біля дошки.

Вправа 1. Визначте тип хімічного зв’язку в сполуках, хімічні формули яких:

K2S, N2, NaCl, SiO2, NH3, H2, CaO, Cl2, H2O, SO2, O2, KCl, SO

MgCl2, P2O5, Na2O, Br2, I2, KBr, CO, F2, KF, NO, BaO, NO2, Nal.

Вправа 2. Користуючись даними таблиці відносних електронегативностей, розрахуйте, який із наведених зв’язків є найбільш полярним:

а) O - H;

б) P - H;

в) C - H;

г) Cl - H.

Вправа 3. Охарактеризуйте хімічний зв’язок у молекулі хлороводню. Складіть схеми утворення цієї молекули з атомів Гідрогену та Хлору, використавши спрощені та повні електронні формули частинок.

Вправа 4. Складіть електронні схеми утворення таких йонів:

K+, Ca2+, Fe3+, Br-, S2-.

Вправа 5. Атом елемента має на 9 електронів менше, ніж йон Кальцію Ca +. Назвіть цей елемент, складіть електронні формули його атома.

Вправа 6. Складіть електронну схему утворення однієї формульної одиниці барій хлориду BaCl2 та кальцій оксиду СаО.

Вправа 7. Визначте і вкажіть у наведених формулах речовин ступені окиснення елементів:

F2, I2, K2S, ZnO, KBr, Fe2O3, N2O3, Na2CO3, LiNO3,

CsOH, Na2SO3, KHCO3, Sr (OH)2, Fe2 (SO4 )3, Cr (NO3 )3.


18.11.2022

Тема. Практична робота №1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різнимитипами кристалічних граток (цукру, кухонної солі, піску)

Хід уроку

1. Повторіть § 17; 
2. Виконайте роботу за  інструкцією:

Інструкція до лабораторної роботи

Тема: «Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток (наприклад: цукру, кухонної солі, пісок)». 

Мета: дослідити властивості речовин з різними   типами  кристалічних граток.

Обладнання: штатив з пробірками, склянка з водою, спиртівка, тримач , зразки речовин ( кухонна сіль – NaCl , цукор – С12Н22О11, пісок).

 Хід роботи

1.     Поділіть видану вам речовину на дві пробірки.

2.     У першу пробірку долийте води. Спостерігайте, чи розчиняється речовина у воді.

3.     Другу пробірку затисніть тримачем і нагрійте в полум’ї спиртівки. Спостерігайте , чи розплавляється речовина.

4.     На основі спостережень зробіть висновок про будову речовини. Назвіть тип кристалічної гратки.

 

V. Самостійне виконання практичної частини роботи.

Учні замальовують таблицю:

Характеристика речовини

Речовини

 

Пісок©

Кухонна сіль(NaCl)

Цукор (С12Н22О11)

Будова

 

 

 

Тип хімічного зв’язку

 

 

 

Фізичні властивості

 

 

 

Висновок-?

Будова

атома

 

VІ.Контроль учителя, самоконтроль і взаємоконтроль.

Ми вдало об’єднали теорію з практикою. Пропоную вам встановити причино - наслідкові зв’язки між будовою та властивостями речовин. Перед вами картки із певними термінами. Розташуйте їх в такій послідовності, щоб простежувався причино – наслідковий зв’язок.

Тип

хімічного

зв’язку

 

 

Тип

 кристалічної

гратки

 

 

Фізичні властивості

 

 

  

VІІ.Узагальнення. Підбиття підсумків уроку.

Який висновок можна зробити про залежність властивостей речовин від типу хімічного зв’язку та будови кристалічної гратки?

 

Гра з кубиком.

(Я ставлю запитання і кидаю одному із вас кубик.  Учень, що отримав кубик, дає відповідь. Якщо не готовий дати відповідь, то кубик перекидається іншому учневі.

1.     Азот переходить у твердий стан за низької температури(─ 210˚С). Який тип гратки мае азот? (молекулярна).

2.     Яка з речовин характеризується більшою твердістю – лід чи пісок? Як ви це можете пояснити? (лід має молекулярну, а пісок атомну гратку).

3.      У 1673 році Ньютон сказав: «Чи не можна припустити, що при утворенні твердої речовини (кристала), частинки установилися в лад і ряди, застигаючи в правильних фігурах?». Що б ви йому відповіли?

4.     Елементи С і Sі утворюють схожі за складом оксиди СО2 і SіО2, але СОплавиться при  ─78.5˚С,а SіО2 при  +1700˚С. Як ви це можете пояснити? (різні кристалічні гратки)

5.     Білий фосфор плавиться при +44,2˚С. Яку кристалічну гратку має білий фосфор? (молекулярну).

6.     Червоний фосфор плавиться при +600˚С. Яку кристалічну гратку має  червоний фосфор? (атомну).

VІІІ. Домашнє завдання.

Оформіть роботу в зошиті або зніміть відео. Скористайтесь допоміжними матеріалами:
 Перегляньте ВІДЕО "Експеремент"
    


 15.11.2022

Тема. Кристалічні гратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних граток

1. Прочитайте § 17; 
2. Перегляньте ВІДЕО "
Кристалічні гратки"
    ПРЕЗЕНТАЦІЮ
3. Виконайте 
ТЕСТИ

08.11.2022

Тема. Виконання тренувальних вправ з теми "Хімічний зв'язок"

Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Робота з класом (опитування)
1. Що таке електронегативність?
2. Які типи хімічного зв’язку вам відомі? Наведіть приклади сполук, що утворені кожним типом хімічного зв’язку.
3. Які механізми утворення ковалентного неполярного, ковалентного полярного та йонного зв’язків? Наведіть приклади.
4. Які типи кристалічних ґраток вам відомі? Чим вони відрізняються одна від одної? Як властивості речовини залежать від її будови?
5. Що таке ступінь окиснення? Як за хімічною формулою сполуки визначити ступені окиснення атомів елементів? Як за ступенями окиснення атомів елементів скласти хімічну формулу сполуки?
3. Виконання вправ
Один учень працює біля дошки.
Вправа 1. Визначте тип хімічного зв’язку в сполуках, хімічні формули яких:
K2S, N2, NaCl, SiO2, NH3, H2, CaO, Cl2, H2O, SO2, O2, KCl, SO3,
ad
MgCl2, P2O5, Na2O, Br2, I2, KBr, CO, F2, KF, NO, BaO, NO2, Nal.
Вправа 2. Користуючись даними таблиці відносних електронегативностей, розрахуйте, який із наведених зв’язків є найбільш полярним:
а) O - H;
б) P - H;
в) C - H;
г) Cl - H.
Вправа 3. Охарактеризуйте хімічний зв’язок у молекулі хлороводню. Складіть схеми утворення цієї молекули з атомів Гідрогену та Хлору, використавши спрощені та повні електронні формули частинок.
Вправа 4. Складіть електронні схеми утворення таких йонів:
K+, Ca2+, Fe3+, Br-, S2-.
Вправа 5. Атом елемента має на 9 електронів менше, ніж йон Кальцію Ca +. Назвіть цей елемент, складіть електронні формули його атома.
Вправа 6. Складіть електронну схему утворення однієї формульної одиниці барій хлориду BaCl2 та кальцій оксиду СаО.
Вправа 7. Визначте і вкажіть у наведених формулах речовин ступені окиснення елементів:
F2, I2, K2S, ZnO, KBr, Fe2O3, N2O3, Na2CO3, LiNO3,
CsOH, Na2SO3, KHCO3, Sr (OH)2, Fe2 (SO4 )3, Cr (NO3 )3.
4 Самостійна робота
Виконати завдання підручника з рубрики «Виконайте завдання» (с. 114).
1. Визначте вид хімічного зв’язку й складіть формули сполук:
а) Силіцію з Хлором;
ad
б) Нітрогену з Гідрогеном;
в) Карбону з Флуором;
г) простої речовини — йоду.
Дайте їм назви.
2. Зобразіть електронні схеми будови:
а) молекул брому й гідроген сульфіду;
б) сполук Фосфору з Гідрогеном і Оксигену з Флуором.
Укажіть тип хімічного зв’язку.
3. Складіть формули водневих сполук елементів 3-го періоду, розташуйте їх в один горизонтальний ряд і поясніть, як змінюється характер зв’язку в цьому ряді зліва направо. Чому відбуваються ці зміни?
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. 

ДЗ. Прочитати п.16, виконати завдання 95-100

08.11.2022

Тема. Ковалентний зв'язок, його утворення. Прлярний і непрлярний ковалентний зв'язок

Хід уроку

1. Прочитайте §15
2. Перегляньте:
 ВІДЕО "Ковалентний зв'язок"
 ВІДЕО "Йонний зв'язок"
3. Виконайте цікаві вправи:


ДОШКА

01.11.2022

Тема. Контрольна робота Періодичний закон і будова атома

Хід уроку
 
   1. Головну підгрупу Ⅶ групи називають:
а) галогени
б) інертні елементи
в) лужноземельні елементи
     2. Число електронів в атомі співпадає з:
     а) зарядом ядра
     б) № періоду
     в) числом нейтронів
3. В ПТ хімічних елементів періодів:
     а) 8
     б) 7
     в) 10
 4. Металеві властивості елементів у головної підгрупи:
      а) слабшають зверху вниз
      б) посилюються зверху вниз
      в) не змінюються в одній підгрупі
 5. Визначте, якому елементу відповідає електронна формула:
      а) 1s2 2s2 2p1
      б) 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6
      в) ……3s2 3p6 3d0
      г) …….3d0 4s1
 6. Заповнить  таблицю
 

хім.

елемента

період

група

е--

р+

n0

нуклонне

число

розподіл

е-- по ен.рівням(ел. схема, формула і графічна формула)

№9

 

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

40

 

 
  7. Дайте характеристику хімічного елемента №12 за планом:
            а) положення в періодичній системі
            б) склад атома
            в) електронна будова атома
            г) тип елемента, його хімічний характер
            д) значення валентності
            е) назва и тип простої речовини
      8. Оксид хімічного елементу має загальну формулу ЕО3 і відносну атомну
            масу 80. Знайдіть цей елемент.

Роботу надіслати до 02.11 до 20.00 на пошту sv.18071974@gmail.com

ДЗ. Опрацювати  §13, виписати визначення на п'ятницю

21.10.2022

Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми Періодичний закон і будова атома

Хід уроку

1. Повторіть §1-12
2. Виконайте завдання: 

     1. Головну підгрупу Ⅰ групи утворюють:
а) лужні метали
б) галогени
в) інертні елементи
     2. Число протонів в атомі співпадає з:
     а) № періоду
     б) порядковим номером
     в) № групи
3. В ПТ хімічних елементів періодів:
     а) 7
     б) 8
     в) 10
 4. Металеві властивості елементів у Ⅲ періоді:
      а) слабшають зліва направо
      б) посилюються зліва направо
      в) майже не змінюються
 5. Визначте, якому елементу відповідає електронна формула:
      а) 1s2 2s2 2p6 3s2 3p2
      б) 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s1
      в) ……3s1
      г) …….3d0 4s2
 6. Заповнить  таблицю
 

хім.

елемента

період

група

е--

р+

n0

нуклонне

число

розподіл

е--  по ен.рівням

№8

 

 

 

 

 

 

 

№20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24

 

 
  7. Дайте характеристику хімічного елемента №11 за планом:
            а) положення в періодичній системі
            б) склад атома
            в) електронна будова атома
            г) тип елемента, його хімічний характер
            д) значення валентності
            е) назва и тип простої речовини

       8. Оксид хімічного елементу має загальну формулу Е2О3 і відносну атомну
            масу 102. Знайдіть цей елемент.

 

18.10.2022

Тема. Значення періодичного закону

Хід уроку

1. Прочитайте §10,11,12
2. Перегляньте ВІДЕО "Значення періодичного закону"
3. Дз Виконати завдання після §12 і вислати на пошту до 21 год. 20.10

07.10.2022

Тема. Електронні та графічні формули атомів хімічних елементів №1 -20. Поняття про радіус атома.

Хід уроку

1. Повторіть §6, 7
2. 
Виконайте ТЕСТИ на уроці
3. Виконайте ЦІКАВІ ВПРАВИ
 

30.09.2022

Тема. Електронні орбіталі. Електронні рівні та підрівні та підрівні, їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів

Хід уроку

1. Повторіть § 5; 6
2. Перегляньте ВІДЕО "Стан електронів в атомі. Елекронні орбіталі. Енергетичні рівні."
ВІДЕО "Енергетичні підрівні, їх заповнення електронами"
3. Напишіть електронні  та графічні формули атомів елементів до Са, скинути в Моя школа

27.09.2022

Тема. Електронні орбіталі. Електронні рівні та підрівні та підрівні, їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів

Хід уроку

1. Прочитайте § 5; 
2. Перегляньте ВІДЕО "Стан електронів в атомі. Елекронні орбіталі. Енергетичні рівні."
ВІДЕО "Енергетичні підрівні, їх заповнення електронами"
3. Напишіть електронні схеми (з дужечками) атомів елементів до Са, скинути в Моя школа


23.09.2022

Тема. Будова атома. Склад атомних ядер (протони та нейтрони). Протонне і нуклонне число

Хід уроку

1. Прочитайте § 4; випишіть визначення та схеми 

2. Перегляньте ВІДЕО "Будова атома"

3. Виконати завд. 23-28, *Для допитливих с.27-28


20.09.2022

Тема. Періодичний закон Д. І. Менделєєва. Періодична система хімічних елементів, її структура

Хід уроку

1. Повторіть § 2,3;  та всі визначення в цих параграфах 

2. Перегляньте ВІДЕО на повторення "Хімічні елементи"

3. Виконайте цікаві вправи: ВПРАВА, ВПРАВА, ВПРАВА

4. Охарактеризуйте хімічні елементи за планом

1. Назва хімічного елемента

2. Символ хімічного елемента

3. Валентність

4. Порядковий номер

5. Відносна атомна маса (Аr)

6. Період

7. Група та підгрупа

8. Заряд ядра

9. Кількість  протонів в ядрі (p+)

10. Кількість нейтронів в ядрі (n0)

11. Кількість електронів (е-)

12. Характер елементів (Ме чи неМе)

13. Формула оксиду та назва

14. Формула сполуки з Гідрогеном

15. Формула гідроксиду (кислоти) та назва

5. Д/з Охарактеризуйте за планом 2 хімічні елемента на ваш вибір. Виконати до 23.09. 21.00

6. Виконайте ПРОЄКТ. Це спільна презентація, де кожний учень заповнює свій слайд. Дедлайн 26.09.21.00


16.09.2022

Тема. Періодичний закон Д. І. Менделєєва. Періодична система хімічних елементів, її структура

Хід уроку

1. Прочитай §2, 3, виписати визначення в зошит

2. Перегляньте ВІДЕОУРОК та ПРЕЗЕНТАЦІЮ

3.Д/з Завдання 1-5 усно, 6-10 письмово, стор.21-22

09.09.2022

Тема. Короткі історичні відомості про спроби класифікацїї хімічних елементів

Хід уроку

1. Прочитайте § 1 

2. Перегляньте ВІДЕО та виконайте вправи з відео в зошиті (в класі)

ВІДЕО "Лужні метали"

ВІДЕО "Галогени"

ВІДЕО "Інертні гази"

3. Складіть по цим матеріалам опорний конспект по типу:

Прізвище вченого - його відкриття




09.09.2022

Тема. Повторення. Розчини

Тренувальні задачі

Задача 1. У розчині, маса якого 400 г, міститься 25 г натрій хлориду. Обчисліть масову частку натрій хлориду (%) в розчині.

Задача 2. Скільки необхідно взяти солі і води, щоб приготувати 1200г  30%розчину?

Задача 3.  До 500 г 25%розчину солі досипали 100 г солі і долили 350г води. Розрахуйте масову частку речовини в утвореному розчині.


 ДОШКА

Значення періодичного закону ВІДЕО

4 Самостійна робота

Виконати завдання підручника з рубрики «Виконайте завдання» (с. 114).

1. Визначте вид хімічного зв’язку й складіть формули сполук:

а) Силіцію з Хлором

б) Нітрогену з Гідрогеном;

в) Карбону з Флуором;

г) простої речовини — йоду.

Дайте їм назви.

2. Зобразіть електронні схеми будови:

а) молекул брому й гідроген сульфіду;

б) сполук Фосфору з Гідрогеном і Оксигену з Флуором.

Укажіть тип хімічного зв’язку.

3. Складіть формули водневих сполук елементів 3-го періоду, розташуйте їх в один горизонтальний ряд і поясніть, як змінюється характер зв’язку в цьому ряді зліва направо. Чому відбуваються ці зміни?


Комментариев нет:

Отправить комментарий