ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ "ГМО"
Тисни СЮДИ ↓
Контрольна робота за ІІ семестр
ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ "ГМО"
а) ВІДЕО "Біотехнології"
Хід уроку
Назва центру |
Країни |
Культурні
рослини |
а) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ "Селекція"
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Збереження біосфери"
а) ВІДЕО "Загальна характеристика біосфери"
б) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ " Біосфера"
в) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Біосфера"
2. Розібратися в наступній темі вам допоможуть наступні матеріали:
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ
3. Закріпити знання ви зможете, виконавши цікаві вправи:
2. Вам допоможе розібратися в темі ВІДЕОУРОК і ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Ознаки порівняння | Царство Рослини | Царство Тварини | Царство Гриби |
Кількість видів | |||
Середовище життя | |||
Форма клітин | |||
Наявність і склад клітинної стінки в клітинах | |||
Пластиди | |||
Хлорофіл | |||
Запасний вуглевод | |||
Тканини (+,-) | |||
Сечовина (+,-) | |||
Тип живлення | |||
Особливості життєвого циклу | |||
Рух (активний, пасивний) | |||
Ріст (обмежений, необмежений) |
Дедлайн виконаннч тесту 06.04.2021
2. Що ви бачите на малюнку Мал.1? Чи насправді еволюція людини відбувалась саме так? І що буде далі?
10.03.2021
Тема. Популяції організмів та їх основні характеристики. Механізми видоутворення.
Хід уроку
1. Прочитайте § 43
2. Перегляньте:
ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Популяція"
ВІДЕО "Популяція"
ВІДЕО "Структура популяції"
ВІДЕО "Вид. Видоутворення"
На основі отриманих знань в робочому зошиті складіть опорний конспект.
3.Виконайте вправи на закріплення:
4.*Творче завдання. Поміркуйте, чи може людина "створити" новий біологічний вид
03.03.2021
Тема. Еволюційні фактори.
Хід уроку
1. Прочитати §42;
2. Скористайтесь матеріалами і складіть опорний конспект:
ВІДЕО "Еволюція"
ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Еволюційні фактори"
3. Виконайте ТЕСТИ до 05.03.2021
24.02.2021
Тема. Процес еволюції як універсальна властивість біологічних систем.
Хід уроку
1. Прочитати §41;
2. Скористайтесь матеріалами і складіть опорний конспект:
ВІДЕО "Що таке еволюція"
3. Фото конспекту скиньте на електонну пошту sv.18071974@gmail.com до 26.02.
19.02.2021
Тема. Складання родоводів.
Хід уроку
1. Прочитати §36-37;
Задача на повторення:
Жінка з
нормальним зором, батько якої був дальтоніком, одружилась з чоловіком, що має
гіпертріхоз вушних раковин і нормальний зір. Яка ймовірність народження в них
сина, що матиме ці аномалії?
2. ВІДЕО "Методи генетичних досліджень"
ВІДЕО "Типи успадкування ознак"
3. Складіть родовід визначіть тип успадкування ознаки:
Задача №1. Пробанд – хлопчик, який добре володіє правою рукою. Брати й сестри його – шульги. Мати про банда – право рука, а батько – шульга. Бабуся про банда з боку матері – праворука, а дід – шульга. Праворукий брат матері про банда (дядько) одружився з право рукою жінкою, але в них народились дві дівчинки – шульги. Складіть родовід сім’ї і встановіть характер успадкування ознаки та генотипи всіх членів родоводу.
Задача №2. Пробанд – глухоніма дівчинка. Її брат, мати й батько – здорові. З боку батька тітка й дід здорові, а бабуся – глухоніма. У матері пробанда є глухонімий брат та здорові брат і сестра. Складіть родовід і визначте тип успадкування ознаки й генотипи членів родоводу.
12.02.2021
Тема. Ознака як результат взаємодії генів. Розв'язування задач на групи крові.
Хід уроку
1. Повторіть §35;
2. ВІДЕО "Групи крові"
ВІДЕО "Розв'язування задач на визначення груп крові".
Приклади запишіть в зошит
2. Розв'яжіть задачі:
Задача 1. Групи крові системи АBО залежать від трьох алелей гена І, що позначені символами IA, ІB, I°. Визначте генотипи батьків, якщо в їхніх дітей є всі чотири групи крові.
*Задача 2. У пологовому будинку переплутали двох хлопчиків — Ігоря і Сашка. Батьки одного з них мають I та II групу крові, батьки іншого — II и IV. У Ігоря — I група крові, у Сашка— II. Визначте, хто чий син.
10.02.2021
Тема. Генетика статі й успадкування зчеплене зі статтю.
Хід уроку
1. Повторіть §35;
2. Задачі
3. Розв'яжіть задачі:
Рецесивний ген гемофілії міститься в Х – хромосомі.
• 1. Батько дівчини хворіє на гемофілію. а мати здорова і походить із сім’ї, де ніхто не хворів на гемофілію. Дівчина вийшла заміж за здорового юнака. Що можна сказати про їхніх майбутніх дітей?
• 2. Здорова жінка, брат якої хворіє на гемофілію, вийшла заміж за здорового чоловіка. У них народилася дитина, хвора на гемофілію. Яка ймовірність того, що і друга дитина буде гемофіліком?
• 3. Якого потомства слід чекати у шлюбі чоловіка – гемофіліка з жінкою, яка є носієм гена гемофілії?
4. Виконай вправу1
05.02.2021
Тема. Поняття про зчеплення генів і кросинговер.
Хід уроку
1. Прочитайте §34; ТЕСТИ
2. Перегляньте відео:
ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Хромосомна теорія"
ВІДЕО "Зчеплення генів. Хромосомна теорія"
Приклад задач:
Чоловік отримав від матері хромосому з генами А і В, від батька — з генами а і b, причому ці гени успадковуються зчеплено. Його жінка — рецесивна гомозигота. Яка ймовірність того, що їхня дитина буде рецесивною за обома генами, якщо відстань між генами 8 морганід? Розв'язання. Генотип чоловіка — AB//ab ,його жінки — aa//bb. Індивід з генотипом AB//ab утворює гамети АВ, аb, Аb, аВ. Кількість кросоверних гамет Аb і аВ відповідає відстані між генами, тобто 8%. Кількість некросоверних гамет АВ і аb — 92%. Звідси кількість гамет кожного типу: АВ — 46%, аb — 46%, Аb — 4%, 52 аВ — 4%. Дитина буде рецесивною за обома генами при злитті гамет аb і аb, ймовірність чого становить 46%.
4.Виконайте ТЕСТИ
03.02.2021
Тема. Практична робота. Складання схем схрещування.
Хід уроку
1. Виконайте роботу за інструктивною карткою.
2.Виконайте ТЕСТИ
29.01.2021
Тема. Закони Менделя.
Хід уроку
1. Прочитайте §32;
2. Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ
ВІДЕО "Закони Менделя"
ВШО (Всеукраїнська школа онлайн)
3.Розв'яжіть задачі:
Задача 1. У помідорів червоний колір (А) домінує над жовтим (а), а куляста форма плода (В) — над грушоподібною (Ь) . Схрестили рослину, гетерозиготну за червоним забарвленням і з грушоподібною формою плода, з гетерозиготною за кулястою формою й з жовтими плодами. Визначте, якими будуть гібриди першого покоління.
4.Виконайте ТЕСТИ
27.01.2021
Тема. Класичні методи генетичних досліджень.
Хід уроку
1. Прочитайте §32;
2. Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ
ВІДЕО "Методи генетики"
ВІДЕО "Синдром Дауна"
ВІДЕО "Гемофілія"
ВІДЕО " Альбінізм"
ВІДЕО "Фенілкетонурія"
3.Розв'яжіть задачі:
Задача 1. Особини мають такі генотипи: АА, аа, Вb, CC, Dd, Ee. Які з них гомозиготи, а які – гетерозиготи?
Задача 2. У великої рогатої худоби алель безрогості домінує над алелем рогатості. Яке потомство можна отримати від схрещування безрогого бугая з рогатою коровою, якщо безрога корова народила від цього бугая рогате теля
Задача 3.*У дрозофіли сірий колір тіла — домінантна ознака, чорний колір — рецесивна. При схрещуванні сірих і чорних мух половина потомства має сіре тіло, половина — чорне. Визначте генотипи батьків.
22.01.2021
Тема. Етапи індивідуального розвитку
Хід уроку
1. Повторити §30;
2.Перегляньте і складіть опорний конспект за двома відео:
ВІДЕО"Ембріональний розвиток"
ВІДЕО "Постембріональний розвиток"
3. Відправте конспект.
Дедлайн виконання 26.01.2021
Ел. пошта sv.18071974@gmail.com
15.01.2021
Тема. Запліднення
Хід уроку
1. Повторити §30;
2.Перегляньте
ВІДЕО"Запліднення у людини"
ВІДЕО "Подвійне запліднення у рослин"
3. Виконайте ТЕСТИ до 19.01.2021
13.01.2021
Тема. Статеві клітини
Хід уроку
1. Прочитайте §30;
2.Перегляньте ВІДЕО, намалюйте сперматозоїд і яйцеклітину та підпишіть їх складові
3.Виконайте ТЕСТИ
Дедлайн виконання до 24.00, 14.01.2021
18.12.2020
Тема. Мітоз. Мейоз.
Хід уроку
1. Перевір себе ТЕСТИ
2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Мітоз в клітинах корінця цибулі"
3. Д/з. Повторіть тему. Виконайте ТЕСТИ
16.12.2020
Тема. Мейоз. Рекомбінація ДНК.
Хід уроку
1. Виконайте ТЕСТИ (на власних гаджетах)
2. Прочитайте §29;
3. Перегляньте:
В зошиті замалюйте фази мейозу і навпроти кожної фази напишіть назву і, що в ній відбувається.
11.12.2020
Тема. Поділ клітин. Клітинний цикл. Мітоз.
Хід уроку
1. Прочитайте §28; намалюйте схему клітинного циклу
2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Мітоз"
3. ВІДЕО "Мітоз"
4. Д/з. Опрацюйте §28, намалюйте стадії мітозу
09.12.2020
Тема. Практична робота. Розв'язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції і трансляції.
Хід уроку
1. ПРЕЗЕНТАЦІЯ тести
2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ задачі
04.12.2020
Тема. Генетичний код.
Хід уроку
1. Прочитайте §25;
2. ТЕСТИ "Матричний синтез"
3. Задачі з молекулярної біології
4. ТЕСТИ
02.12.2020
Тема. Біосинтез білка.
Хід уроку
1. Прочитайте §25;
2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Біосинтез білка"
3. ВІДЕО "Генетичний код. Біосинтез білка"
4. ВІДЕО "Від ДНК до білків"
5. ТЕСТИ
27.11.2020
Тема. Реалізація спадкової інформації. Подвоєння ДНК. Репарація пошкоджень ДНК.
Хід уроку
1. Прочитайте §21;
2. ВІДЕО "Реплікація ДНК"
24.11.2020
Тема. Ген та його будова. Геноми. Основні компоненти геномів прокаріот і еукаріот.
Хід уроку
1. Прочитайте §19;
2. ВІДЕО "Гени та геноми"
3. ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Методи. Термінологія"
4.ВІДЕО "Закони Менделя"
20.11.2020
Тема. Хемосинтез.
Хід уроку
1. Прочитайте §19; відео від 18.11.2020
2. Виконайте самостйну роботу
3. ВПРАВА1, ВПРАВА2, ВПРАВА3, ВПРАВА4
4. Виконайте ТЕСТИ
18.11.2020
Тема. Фотосинтез: світлова та темнова фази.
Хід уроку
1. Прочитайте §18;
2. Перегляньте ВІДЕО "Фотосинтез: світлова та темнова фази"
3. Виконайте ТЕСТИ
11.11.2020
Тема. Рослинна і тваринна клітина.
Хід уроку
1. Прочитайте §13;
2. Перегляньте ВІДЕО "Рослинна і тваринна клітина"
4. ПРЕЗЕНТАЦІЯ тести
04.11.2020
Тема. Типи клітин та їхня порівняльна характеристика.
Хід уроку
1. Опрацюйте § 12-13;
2. Вивчіть будову клітин бактерій, рослин, тварин, грибів:
3. Перегляньте ВІДЕО "Різноманітність еукаріотичних клітин"
4. Виконайте лабораторну роботу
5. Заповніть таблицю:
Ознака |
Прокаріоти |
Еукаріоти |
||
Бактерії |
Рослини |
Тварини |
Гриби |
|
Плазматична мембрана |
|
|
|
|
Клітинна стінка |
|
|
|
|
Генетичний апарат |
|
|
|
|
Ядро |
|
|
|
|
Хромосоми |
|
|
|
|
ДНК |
|
|
|
|
Клітинний центр |
|
|
|
|
ЕПС |
|
|
|
|
Апарат Гольджі |
|
|
|
|
Рибосоми |
|
|
|
|
Лізосоми |
|
|
|
|
Мітохондрії |
|
|
|
|
Вакуоля |
|
|
|
|
Органели руху |
|
|
|
|
Пластиди |
|
|
|
|
Запасна речовина |
|
|
|
|
04.11.2020
Тема. Ядро. Будова та функції.
Хід уроку
1. Перевір себе ТЕСТИ
2. Використовуючи матеріали §11 і допоміжні матеріали складіть опорний конспект:
ВІДЕО "Структура клітини. Ядро"
ВІДЕО "Будова ядра"
3. Виконайте ВПРАВУ, ВПРАВУ, ВПРАВУ
23.10.2020
Тема. Мітохондрії і пластиди.
Хід уроку
1. Використовуючи матеріали §10 і допоміжні матеріали продовжуй заповнювати таблицю Див. 21.10.2020
2. ВІДЕО"Двомембранні органели"
3.Перемалюй в зошит будову мітохондрії, хлоропласта і схему перетворення пластид
4. Виконайте ТЕСТИ
21.10.2020
Тема. Ендоплазматична сітка, комплекс Гольджі, лізосоми, вакуолі.
Хід уроку
1. Використовуючи матеріали §10 і допоміжні матеріали продовжуй заповнювати таблицю:
Органела |
Їі будова |
Функції |
2. Перегляньте:
ВІДЕО "Структура клітини. Одномембранні і немембранні органели"
ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Одномембранні органели"
ВІДЕОУРОК "Одномемранні органели"
3.Збери, ПАЗЛ1, ПАЗЛ2, ПАЗЛ3. Впізнай структуру.
І етап Всеукраїнських олімпіад з біології
ЗАВДАННЯ А
ЗАВДАННЯ Б
16.10.2020
Тема. Структура еукаріотичної клітини
Хід уроку
1. Повтори засвоєний на попередніх уроках матеріал
2. Опрацюйте КОНСПЕКТ уроку
3. Перегляньте:
ВІДЕО "Основні властивості клітини"
ВІДЕО "Структура еукаріотичної клітини"
ВІДЕО "Органели клітини"
ВІДЕО "Поверхневий апарат"
ВІДЕО "Одномебранні органели"
ВІДЕО "Цитоплазма, двомембранні органели"
ВІДЕО "Цитоплазма. Органи руху"
09.10.2020
Тема. Методи дослідження клітин.
Хід уроку
2.Перегляньте ВІДЕО "Історія відкриття клітини", Перегляньте ВІДЕО 2
3. ВІДЕО "Методи дослідження клітин" і заповніть таблицю:
Назва методу |
Його суть |
Приклади |
07.10.2020
Тема. Практична робота №1.
Хід уроку.
1. Перегляньте ВІДЕО
2.Виконате практичну роботу за ІНСТРУКТИВНОЮ карткою
02.10.2020
Тема. Нуклеїнові кислоти АТФ.
Хід уроку.
1.Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ
2. Перегляньте ВІДЕО "Нуклеїнові кислоти"
3.Викрнайте ТЕСТИ
30.09.2020
Тема. Ферменти.
Хід уроку.
1.Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ
2. Перегляньте ВІДЕО
3.Викрнайте ТЕСТИ
25.09.2020
Тема. Органічні речовини. Білки. Амінокислоти.
Хід уроку.
1. ГРА "Вгадай речовину"
2. Перегляньте ПРЕЗЕНТАЦІЮ "АК, білки"
3.Д/з. Повторити §3-5; виконати ТЕСТИ
23.09.2020
Тема. Органічні речовини. Поняття про біологічні макромолекули - біополімери. Білки.
Хід уроку.
1. Опрацюйте КОНСПЕКТ уроку
2.Перегляньте ВІДЕО "Білки"
3.Д/з. Повторити §4-5; прочитати §3 і скласти опорний конспект
18.09.2020
Тема. Органічні речовини. Вуглеводи. Ліпіди.
Хід уроку.
1.Перегляньте ВІДЕО "Хімічні елементи в складі живих організмів"
2.Перегляньте ВІДЕО "Вуглеводи"
3.Перегляньте ВІДЕО "Ліпіди"
4. Складіть ПАЗЛ1, ПАЗЛ2 (Жири чи вулеводи?)
5.Д/з. Прочитати §4-5; завдання 1-5 письмово с. 23
11.09.2020
Тема. Повторення вивиченого матеріалу в період карантину. Хімічний склад клітини. Неорганічни сполуки. Вода ти її властивості.
Хід уроку.
1. Прочитай §2
2.Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ " Хімічний склад клітини"
3.Опрацюйте ПРЕЗЕНТАЦІЮ "Вода"
4. Перегляньте цікаві відео:
ВІДЕО1 "Пам'ять води"
ВІДЕО2 "Миттєвий лід"
ВІДЕО3 "Єфект Мемпба"
ВІДЕО4 "Властивості води"
5. Д/з. Прочитати §2; переглянути ВІДЕО і написати, що нового дізналися
09.09.2020
Тема. Повторення вивиченого матеріалу в період карантину. Рівні організації біологічних сиситем. Основні методи біологічних досліджень.
Хід уроку.
1. Перевір себе ПРЕЗЕНТАЦІЯ
2. Методи біологічних досліджень ВІДЕО
3.Д/з. Опрацювати §1; виконати ТЕСТИ
04.09.2020
Тема. Повторення вивиченого матеріалу в період карантину. Рівні організації біологічних сиситем. Основні методи біологічних досліджень.
Хід уроку.
1. Опрацюйте презентацію "Рівні організації біологічних систем"
2.Проаналізуйте презентацію "Методи біологічних досліджень". Заповніть таблицю
Метод біологічних досліджень |
Його суть |
Приклад застосування
методу |
3. Виконайте ТЕСТИ
4. Д/з. Прочитати §1 с.5-6.; Перегляньте ВІДЕО; Написати міні-твір "Де мені знадобляться знання з біології в повсякденному житті"
03.09.2020
Тема. Повторення вивиченого матеріалу в період карантину.
Біологія як наука. Предмет біології.
Хід уроку.
1. Перегляньте ВІДЕО
Д/з. Прочитати §1 с.4; підготувати повідомлення БІОНІКА
Комментариев нет:
Отправить комментарий