Увага!!! Уроки написані наперед, будьте уважні!
Добрий день, діти!
Зайдіть в блозі на сторінку ЗВОРОТНІЙ ЗВ'ЯЗОК на Online дошку і залиште свої коментарі.
Запрошую вас взяти участь в Online олімпіаді з біології на платформі НаУрок. Паролі ТУТ
27.05.2020 (Середа)
26.05.2020 (Вівторок)
25.05.2020 (Понеділок)
22.05.2020 (П'ятниця)
20.05.2020 (Середа)
19.05.2020 (Вівторок)
18.05.2020 (Понеділок)
14.05.2020 (Четрер)
13.05.2020 (Середа)
08.05.2020 (П'ятниця)
07.05.2020 (Четрер)
05.05.2020 (Вівторок)
04.05.2020 (Понеділок)
30.04.2020 (Четвер)
29.04.2020 (Середа)
(поясніть, як це?)
28.04.2020 (Вівторок)
27.04.2020 (Понеділок)
24.04.2020 (П'ятниця)
23.04.2020 (Четвер)
22.04.2020 (Середа)
21.04.2020 (Вівторок)
17.04.2020
16.04.2020
Дякую всім, хто прислав відео і отримав 12!!!
15.04.2020
14.04.2020
03.04.2020
01.04.2020
31.03.2020
30.03.2020
3. Закріпити тему ви зможете виконавши цікаві вправи

1.Перейдіть за посиланням, розшифрувавши QR-код і подумайте, яке відношення має дана структура до теми уроку?
2.Перегляньте відео
3.Перегляньте презентацію "Генетичні методи"
4.Заповніть таблицю, використовуючи матеріал $ 70
5.*Профільна інтеграція знань. Біологія + Медицина.
За допомогою цього гормону можна лікувати деякі форми карликовості. Сьогодні його синтезують із застосуванням методів генної інженерії. Як називається цей гормон і якою залозою він продукується?
Добрий день, діти!
Зайдіть в блозі на сторінку ЗВОРОТНІЙ ЗВ'ЯЗОК на Online дошку і залиште свої коментарі.
Запрошую вас взяти участь в Online олімпіаді з біології на платформі НаУрок. Паролі ТУТ
27.05.2020 (Середа)
Тема. Практична робота. Форми розмноження організмів.
Хід уроку
1. Сформулюйте мету роботи самостійно.
26.05.2020 (Вівторок)
Хід уроку
1. Сформулюйте мету роботи самостійно.
25.05.2020 (Понеділок)
Тема. Практична
робота. Вивчення будови яйцеклітини птаха.
Хід уроку
Тема. Трансплантація органів.
21.05.2020 (Четрер)
Тема. Біологічні основи процесів регенерації.
Хід уроку
1. Виконайте вправу на повторення запліднення у живих організмів
Тема. Ріст і розвиток живих організмів. Регуляція розвитку.
Хід уроку
1. Виконайте вправу на повторення постембріонального розвитку людини
а) Відеопрезентація "Розвиток рослин"
б) Відеопрезентація "Репродукція, ріст та розвиток клітин"
в) Відеопрезентація "Розвиток тварин"
б) Відеопрезентація "Репродукція, ріст та розвиток клітин"
в) Відеопрезентація "Розвиток тварин"
3. Виконайте ТЕСТИ НаУрок або введіть код 267459
18.05.2020 (Понеділок)
Тема. Вікові періоди індивідуального розвитку людини. Статеве дозрівання. Старіння. Теорії старіння.
Хід уроку
1. Виконайте вправу на повторення ембріонального розвитку людини
а)Відеопрезентація "Постембріональний розвиток людини"
б) ВІДЕО "Чи повинні ми старіти і помирати"
в) ВІДЕО " Парадокс старіння"
г) ВІДЕО "Лікарі знайшли засіб..."
3. Виконайте ТЕСТИ НаУрок або введіть код 449856
15.05.2020 (П'ятниця)в) ВІДЕО " Парадокс старіння"
г) ВІДЕО "Лікарі знайшли засіб..."
3. Виконайте ТЕСТИ НаУрок або введіть код 449856
Тема. Постембріональний розвиток організмів. Життєві цикли.
Хід уроку
1. Виконайте вправу на повторення ембріонального розвитку
а) ВІДЕОУРОК "Постембріональний етап розвитку"
б) ВІДЕО "Життєві цикли рослин"
в) ВІДЕО "Життєві цикли тварин"
3. Виконайте ТЕСТИ НаУрок або введіть код 922564
14.05.2020 (Четрер)
Тема. Репродуктивна медицина.
Хід уроку
2.Перегляньте ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЮ "Регуляція розмноження людини. Можливості репродуктивної медицини"
3.Виконайте ТЕСТИ НаУрок або введіть код 342648
13.05.2020 (Середа)
Тема. Сучасні методи ембріології. Тканинна та ембріональна інженерія, химерні організми.
а) ВІДЕОУРОК "Особливості розвитку людини. Діагностування вад розвитку. Ембріотехнології"
б) ВІДЕОЛЕКЦІЯ "Хімеризм"
в) ВІДЕО "Люди-хімери. Хто вони?"
2. Виконайте ТЕСТИ НаУрок або введіть код 997896
12.05.2020 (Вівторок)
Хід уроку
1.Опрацюйте § 103, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:а) ВІДЕОУРОК "Особливості розвитку людини. Діагностування вад розвитку. Ембріотехнології"
в) ВІДЕО "Люди-хімери. Хто вони?"
2. Виконайте ТЕСТИ НаУрок або введіть код 997896
12.05.2020 (Вівторок)
Тема. Ембріональний розвиток у рослин та його етапи.
Хід уроку
3. Повторіть подвійне запліднення у рослин
4. Складіть по даному матеріалу 2 теста на відповідність
Тема. Періодизація ембріонального розвитку людини. Вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин на розвиток зародка людини.
Мета. Вивчити особливості ембріонального розвитку у людини, критичні періоди розвитку, що таке тератогенез.
Хід уроку
1.Опрацюйте § 102, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Емріональний розвиток людини"
б) ВІДЕО "Розвиток плоду"
в) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ " Ембріональний розвиток людини. Менструація. Вагітність."
г) ВІДЕО "Вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин на зародок людини"
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Емріональний розвиток людини"
в) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ " Ембріональний розвиток людини. Менструація. Вагітність."
07.05.2020 (Четрер)
Тема. Ембріональні теорії та закони.
Мета. Вивчити закон Геккеля-Мюлера і закон Бера.
06.05.2020 (Середа)
Хід урока
2.Складіть в зошиті коротенький конспект, використовуючи наступні матеріали (в параграфі мало інформації):
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Індивідуальний розвиток"(є матеріал для повторення)
- В чому сутність законів Геккеля-Мюлера і Бера, що зображені на цьому малюнку?

Відповідь запишіть в зошит.
Тема. Поняття про провізорні органи. Амніоти та анамнії.
Хід уроку
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Ембріональний розвиток"
б) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ "Провізорні органи"
05.05.2020 (Вівторок)
Тема. Гістогенез та органогенез.Поняття про стовбурові клітини.
2. Подивіться ВІДЕО "Періоди онтогенезу"
3.Подивіться ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЮ "Стовбурові клітини, їх види"
4. Виконайте ТЕСТИ НаУрок або за кодом 352788
Тема. Способи закладки мезодерми у безхребетних та хордових.
Хід уроку
2. Перемалюйте в зошит мал.
3.Знайдіть в інтернеті пояснення і приклади, у кого з живих організмів телобластичний, а у кого ентероцельний тип закладки мезодерми
4.Виконайте ЕКОМАРАФОН (незалежно від результату буде гарна оцінка за участь)
30.04.2020 (Четвер)
Тема. Способи гаструляції.
Мета. Вивчити наступний етап онтогенезу - гаструляцію, шляхи утворення гаструли, та її будову.
2. Виконайте ТЕСТИ
Хід уроку
1.Опрацюйте § 100, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕО "Гаструляція"
б) проаналізуйте і перемалюйте в зошит
Мал.1 "Будова гаструли"
Мал.2 "Способи утворення гаструли"а) ВІДЕО "Гаструляція"
б) проаналізуйте і перемалюйте в зошит
Мал.1 "Будова гаструли"
2. Виконайте ТЕСТИ
Тема. Індивідуальний розвиток (онтогенез). Типи онтогенезу у тварин.
Мета. Вивчити поняття онтогенезу як процесу реалізації спадкової інформації, його періоди.
Запам'ятайте! Дроблення у людини: ПОВНЕ, РІВНОМІРНЕ, АСИНХРОННЕ
Хід уроку
1.Опрацюйте § 99, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ "Дроблення"
б) Перемалюйте стадії дроблення, бластулу з позначеннями в зошит
Типи бластул
Зверніть увагу на те, що бластула у людини називається БЛАСТОЦИСТА, а в одній із стадій дроблення утворюється МОРУЛА (стадія 16 клітин)
а) ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ "Дроблення"
б) Перемалюйте стадії дроблення, бластулу з позначеннями в зошит
(поясніть, як це?)
28.04.2020 (Вівторок)
Тема. Етапи ембріонального розвитку у тварин.
Мета. Вивчити етапи ембріонального розвитку.
Поняття. Ембріогенез, дроблення, бластула,бластомери, бластоцель, тотипотентність.
Поняття. Ембріогенез, дроблення, бластула,бластомери, бластоцель, тотипотентність.
Хід уроку
1.Опрацюйте § 98, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕО "Онтогенез у багатоклітинних організмів"
2.Виконайте ТЕСТа) ВІДЕО "Онтогенез у багатоклітинних організмів"
27.04.2020 (Понеділок)
Тема. Механізми визначення статі.Стать і гендер у людини.
Мета. Вивчити механізми визначення статі у різних груп живих організмів, з'ясувати поняття гермафродитизм та його види, стать і гендер.
Хід уроку
24.04.2020 (П'ятниця)
Тема. Етапи запліднення людини.
Мета. Вивчити причини порушення запліднення, ЕКО (екстракорпоральне запліднення), методи контрацепції.
Хід уроку
1.Повторіть будову жіночої статевої системи, виконавши вправу
2.Опрацюйте § 96, складіть опорний конспект, використовуючи наступні матеріали:
ВІДЕО "Менструальний цикл" (повторіть і зверніть увагу на те, в якій фазі менструального циклу відбувається запліднення)
ВІДЕО "Запліднення у людини"
ВІДЕО "ЕКО"
ВІДЕО "Методи контрацепції"
3.Виконайте ТЕСТИ 1 і ТЕСТИ 2
ВІДЕО "Менструальний цикл" (повторіть і зверніть увагу на те, в якій фазі менструального циклу відбувається запліднення)
ВІДЕО "Запліднення у людини"
ВІДЕО "ЕКО"
ВІДЕО "Методи контрацепції"
3.Виконайте ТЕСТИ 1 і ТЕСТИ 2
23.04.2020 (Четвер)
Тема. Особливі форми розмноження. Партеногенез. Апоміксис. Неотенія. Педогенез.
Хід уроку
22.04.2020 (Середа)
Тема. Запліднення: його форми, етапи, значення. Запліднення у нижчих і вищих спорових рослин. Подвійне запліднення у покритонасінних рослин. Зовнішнє і внутрішнє запліднення у тварин.
Хід уроку
2. ВІДЕО "Запліднення у рослин і тварин"
3.Проаналізуйте і замалюйте в зошиті малюнок
21.04.2020 (Вівторок)
Тема. Еволюція статевого розмноження.
Мета. Вивчити еволюцію статевого розмноження.
Домашнє завдання
1.Опрацюйте § 93, складіть опорний конспект.
2. Напишіть приклади тварин з різними типами народження (яйценародження, яйцеживонародження, справжнє народження).
2. Напишіть приклади тварин з різними типами народження (яйценародження, яйцеживонародження, справжнє народження).
17.04.2020
Тема. Повторення теми "Гаметогенез"
Хід уроку
1. Виконайте цікаву вправу
16.04.2020
Тема. Гаметогенез у рослин, грибів і тварин. Статеві залози. Гаметогенез у людини.
Мета. Вивчити процес гаметогенез та його особливості у різних груп живих організмів.
Хід уроку
1.Опрацюйте § 91-92, складіть опорний конспект, використовуючи наступні матеріали:
2.ВІДЕО "Гаметогенез у рослин"
3.ВІДЕО "Гаметогенез у хребетних"
4.Презентація "Статеві клітини. Гаметогенез у людини"
2.ВІДЕО "Гаметогенез у рослин"
3.ВІДЕО "Гаметогенез у хребетних"
4.Презентація "Статеві клітини. Гаметогенез у людини"
5. ВІДЕО "Репродуктивна система"
6.Презентація "Мейоз. Гаметогенез"(повторення мейозу, який лежить в основі гаметогенезу)
(Всі схеми і таблиці, які є в презентаціях замальовуйте в зошит!)
15.04.2020
Тема. Статеве розмноження і статевий процес.
Поняття. Стать, статевий процес, Статеве розмноження, статеві клітини (гамети), ізогамія, анізогамія, оогамія, поліембріонія, копуляція, кон'югація.
Хід уроку
4.Перевірити себе можна ТУТ (обов'язковий тест)
14.04.2020
Тема. Використання вегетативного розмноження рослин та грибів у агрокультурі.
Мета. Усвідомити, де в житті можна використати вегетативне розмноження.
13.04.2020
Хід уроку
1.Опрацюйте § 89, складіть опорний конспект
2.При складанні опорного конспекту вам допоможе презентація
2.При складанні опорного конспекту вам допоможе презентація
3. Перегляньте відеоурок, щоб краще розібратися в темі.
4.Тренувальні тести
5.Виконайте ТЕСТ 1 і ТЕСТ 2 (обов'язково)
6.***Зніміть коротеньке відео до 3 хв., (щоб можна було відправити в Вайбер), як ви використовуєте вегетативне розмноження в житті.
4.Тренувальні тести
5.Виконайте ТЕСТ 1 і ТЕСТ 2 (обов'язково)
6.***Зніміть коротеньке відео до 3 хв., (щоб можна було відправити в Вайбер), як ви використовуєте вегетативне розмноження в житті.
Тема. Нестатеве розмноження організмів.
Мета. Вивчити нестатеве розмноження організмів, його форми і значення.
Хід уроку
3. Перевірте, як ви засвоїли тему, виконавши ЗАВДАННЯ (обов'язково)
03.04.2020
Тема. Репродукція організмів. Форми розмноження організмів.
Мета. Вивчити форми розмноження організмів.
Хід уроку
1.Прочитайте § 87, складіть опорний конспект
2. Краще розібратися в темі вам допоможе відеопрезентація
3. Д/з. Опорна схема по § 87,??? усно с.183
02.04.2020
Тема. Клітинні технології в біології та медицині.
Мета. Вивчити сучасні клітинні технології та їх перспективи для медицини і с/г.
Хід уроку
1.Повторити і перевірити минулу тему нам допоможе ТЕСТ (він оцінюється)
2.Прочитайте § 86, складіть кроткий конспект
3. Краще зрозуміти тему допоможе презентація (зверніть увагу на те, чим відрізняється клітинна і генна інженерії)
3. Краще зрозуміти тему допоможе презентація (зверніть увагу на те, чим відрізняється клітинна і генна інженерії)
4.Перегляньте цікаві відео, які допоможуть вам оцінити перспективи клітинних технологій в медицині та інших галузях господарства
01.04.2020
Тема. Прямий поділ - амітоз. Значення. Старіння і загибель клітин. Апоптоз, некроз.
Мета. Вивчити процес прямого поділу клітин - амітоз; апоптоз, некроз та їх значення.
Хід уроку
- Чому живі істоти старіють, а потім помирають?
- Щоб відповісти на питання подивіться відео
- Щоб відповісти на питання подивіться відео
1.Прочитайте § 85, складіть опорний конспект, зверніть увагу на те, чим відрізняються апоптоз і некроз
2.* Що таке ліміт Хейфліка (письмово в зошиті)
Тема. Порушення мейозу. Біологічне значення мейозу у тварин і рослин.
Мета. Усвідомити наслідки порушення мейозу.
Хід уроку
1.Прочитайте § 84, складіть короткий конспект
2.Зрозуміти матеріал допоможе презентація
2.Зрозуміти матеріал допоможе презентація
3.
3. Закріпити знання вам допоможе ТЕСТ (оцінюється, але мені надсилати непотрібно).30.03.2020
Тема. Мейоз. Фази мейозу. Кросинговер.
Мета. Вивчити процес мейозу та його фази.
Хід уроку
1.Опрацюйте § 83, випишіть визначення мейозу, замалюйте положення хромосом в кожній фазі.
2.Зрозуміти новий матеріал вам допомое відео
Зверніть увагу на те, що таке кон'югація і кросинговер, в якій фазі відбуваються ці процеси, яка їхня роль. Замалюйте ці процеси в зошиті.
27.03.2020
Мета. Практична робота. Вивчення стадій мітозу на препараті корінця цибулини.
Мета. (Сформулюйте самостійно).
Хід роботи
1. Повторимо тему виконавши тест (обов'язково на оцінку)
2. Пригадайте процес мітозу переглянувши відео
3. Перейдіть за посиланням до інструктивної картки щодо виконання роботи (Все запишіть в робочий зошит)
26.03.2020
Тема. Цитокінез у рослин та тварин. Регуляція процесу мітозу. Порушення мітозу.
Мета. Вивчити процес цитокінезу, його особливості у рослин і тварин.
Хід уроку
1.Повторити тему минулого уроку ви зможете, виконавши вправу
2.Пригадайте, що таке каріокінез.
3. Дізнатися, що таке цитокінез ви зможете після опрацювання § 82 (складіть опорний конспект)
3. Дізнатися, що таке цитокінез ви зможете після опрацювання § 82 (складіть опорний конспект)
25.03.2020
Тема. Мітоз. Фази мітозу, їх тривалість та біологічне значення.
Мета. Вивчити, процес непрямого поділу - мітоз та його особливості.
Хід уроку
1.Прочитайте § 80, випишіть, що таке хроматин і рівні його структурної організації.
2. Орацюйте § 81, випишіть визначення мітозу, загальну схему мітотичного поділу і замалюйте стадії мітозу. Краще зрозуміти цей процес вам допоможе відео
3. Закріпити тему ви зможете виконавши цікаві вправи
24.03.2020
Тема. Життєвий цикл клітин. Інтерфаза.
Мета. Вивчити, що таке життєвий цикл клітини.
Хід уроку
1. Прочитайте §79, випишіть, що теке клітинний цикл, намалюйте в зошиті схему життєвого ціклу с.166
2. Зрозуміти тему вам допоможе відео
3. Складіть опорний констект за §79.
23.03.2020
Тема. Поняття про віроїди і пріони. Значення їх в природі і житті людини.
Мета. Вивчити будову, особливості репродукції, значення в природі і житті людини віроїдів і пріонів.
Хід уроку
1. Зайдіть за посиланням на інтерактивну дошку і розмістіть на ній стікери з заходами запробігання вірусних захворювань.
2.Опрацюйте новий матеріал за § 76
3.Краще зрозуміти матеріал допоможе відеоурок
А цьому відео окрім пріонів і віроїдів ви повторите і віруси
4. Виконайте вправу. Знайдіть всі захворювання, які побачите в сітці, а в зошит випишіть тільки вірусні захворювання людини.
20.03.2020
Тема. Віруси.
Мета. Вивчити особливості будови і життєдіяльності, класифікацію вірусів і характеристику інфекційного процесу викликаного вірусами.
Хід уроку
1.Прочитайте § 72 -75 , перегляньте відео
2. Складіть ментальну карту по темі "Віруси"
3.Виконайте цікаві вправи на закріплення:
1) будови вірусів
1) будови вірусів
2) життєвого циклу ВІЛ
3) життєвого циклу вірусів
4. Випишіть вірусні захворювання людини, тварин і рослин.
19.03.2020
Тема. Репродукція молекул. Реплікація ДНК.
Мета. Повторити процес реплікації ДНК і зворотньої транскрипції.
Хід уроку
1.Прочитайте § 56, перегляньте відео "Реплікація ДНК"
2.Пригадай по відео процес біосинтезу білка. Це необхідно для того, щоб зрозуміти життєвий цикл вірусів, який ми будемо скоро вивчати
3.Закріпимо знання, виконавши завдання в презентації.
(Відповіді запишіть в зошит)
Результати теста надішліть на електронну пошту Sv.18071974@gmail.com до суботи
Нагадую, що контрольну роботу необхідно зробити до понеділка 23.03.2020 потім доступ до неї закривається.
18.03.2020

(Зайдіть за посиланням, що вгорі і виконайте контрольну роботу, можна її виконувати багато разів, щоб отримати бажаний результат)
17.03.2020
Тема. Практична робота. Складання родоводів.
Мета. Навчитися складати родоводи і аналізувати їх.
Хід роботи
1.Пригадайте символіку при складанні родоводів

2. Пригадайте типи успадкування ознак
3. Ще раз передивіться фрагмент відео про складання і аналіз родоводів.
4.Складіть власний родовід або родича чи знайомого, що в ньому було не менш трьох поколінь і простежувалося успадкування певної ознаки (колір очей, кількість років, зріст, захворювання, групи крові, резус-фактор, люба інша ознака,....)
5. Визначте тип успадкування ознаки (аутосомно-домінантний, аутосомно- рецесивний, зчеплений зі статтю домінантний, зчеплений зі статтю рецесивний (з Х чи У хромосомою) і цитоплазматичний).
6. Сформлюйте висновок. Де вам в житті знадобляться ці знання?
4.Складіть власний родовід або родича чи знайомого, що в ньому було не менш трьох поколінь і простежувалося успадкування певної ознаки (колір очей, кількість років, зріст, захворювання, групи крові, резус-фактор, люба інша ознака,....)
5. Визначте тип успадкування ознаки (аутосомно-домінантний, аутосомно- рецесивний, зчеплений зі статтю домінантний, зчеплений зі статтю рецесивний (з Х чи У хромосомою) і цитоплазматичний).
6. Сформлюйте висновок. Де вам в житті знадобляться ці знання?
16.03.2020
Тема. Спадкові хвороби, їх виявлення (генетичне обстеження, пренатальна діагностика) та профілактика ( медико-генетичне консультування)
Мета. Повторити спадкові хвороби, вивчити методи їх виявлення і профілактики
Хід роботи
1.Пригадайте спадкові хвороби, виконавши вправу Кросворд
Якщо виникатимуть труднощі, скористайтесь §71. Назви, отриманих в кросворді спадкових захворюань, внесіть в схему:
Якщо виникатимуть труднощі, скористайтесь §71. Назви, отриманих в кросворді спадкових захворюань, внесіть в схему:
Спадкові хвороби
↙️ ↓ ↘️
Геномні Хромосомні Генні
2.Щоб зясувати методи виявлення і профілактики спадкових захворювань людини, перегляньте відео
3. Заповніть табличку
"Методи виявлення і профілактики спадкових хвороб"
Назва метода
|
Його суть
|
Приклади захворювань, що визначаються цим методом
|
PS. Всі записи робіть в робочому зошиті (Записуєте дату, що в блозі, і виконуєте всі письмові завдання)
13.03.2020
Тема. Генетика людини. Методи вивчення та особливості успадкування.
Мета. Повторити методи вивчення генетики людини, навчитися складати родоводи і розпізнавати домінантні та рецесивні ознаки у людини і визначати типи успадкування.
Хід уроку
1.Перейдіть за посиланням, розшифрувавши QR-код і подумайте, яке відношення має дана структура до теми уроку?
2.Перегляньте відео
3.Перегляньте презентацію "Генетичні методи"
4.Заповніть таблицю, використовуючи матеріал $ 70
Назва генетичного метода
|
Його суть
|
Які генетичні хвороби можна
діагностувати
|
5.*Профільна інтеграція знань. Біологія + Медицина.
За допомогою цього гормону можна лікувати деякі форми карликовості. Сьогодні його синтезують із застосуванням методів генної інженерії. Як називається цей гормон і якою залозою він продукується?
Этот комментарий был удален администратором блога.
ОтветитьУдалить